۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۹:۱۶
کد خبر: 81530407
T T
۰ نفر

25 درصد داروخانه هاي مشهد در ايام نوروز فعالند

۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۹:۱۶
کد خبر: 81530407
25 درصد داروخانه هاي مشهد در ايام نوروز فعالند

مشهد - ايرنا - مدير دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي مشهد از فعاليت 25درصد داروخانه هاي اين شهر در ايام نوروز خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه علوم پزشكي مشهد دكتر محمد ابراهيم شوشتري در

نشست تدارك و توزيع دارو قطب سه دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي كشور گفت: ارائه خدمات در طول اين ايام به ويژه در داروخانه هاي اطراف حرم مطهر رضوي در راستاي خدمت به زائران و مجاوران با قوت بيشتري مورد توجه قرار مي گيرد.

وي با تاكيد بر اينكه شركتهاي توزيع دارو براي جابجايي داروها بايد شرايط حمل و نقل و زنجيره سرمايي را رعايت و از ماشين هاي داراي مجوز استفاده كنند افزود: بر اين اساس از ارسال دارو با ساير وسايل نقليه به طور جدي جلوگيري مي شود.

شوشتري بيان كرد: ‌بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده سازمانهاي بيمه گزار در ايام تعطيلات نوروزي فعال بوده و به بيمه گزاران خدمات ارائه مي دهند.

وي گفت: همچنين تمام مراكز بهداشتي و درماني، بيمارستانها و داروخانه ها بايد داروهاي مورد نياز در تعطيلات نوروزي را تهيه و نسبت به ذخيره سازي آن اقدام كنند.

اين نشست با حضور معاونين غذا و دارو دانشگاهها و دانشكده هاي علوم پزشكي مشهد، بجنورد، بيرجند، تربت حيدريه، گناباد، نيشابور، سبزوار و تربت جام به منظور برنامه ريزي براي تدارك و توزيع دارو به ويژه در ايام تعطيلات نوروزي برگزار شد.

در اين نشست با توجه به نزديك شدن به ايام نوروز مقرر شد تمام شركتها براي تامين دارو هاي داروخانه ها و مراكز بهداشتي و درماني مساعدت لازم داشته و ليست كشيك شركت هاي دارويي را به معاونت غذا و داروي دانشگاهها ارسال كنند./1

7496 / 6053