۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81533758
T T
۰ نفر

رييس انجمن هنرهاي تجسمي زابل انتخاب شد

۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81533758
رييس انجمن هنرهاي تجسمي زابل انتخاب شد

زابل- ايرنا- انتخابات انجمن هنرهاي تجسمي زابل شنبه شب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان برگزار و رييس اين انجمن با كسب بيشترين آرا هنرمندان عضو انتخاب شد.

به گزارش ايرنا، رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي زابل در نشست مجمع عمومي انجمن هنرهاي تجسمي اين شهرستان گفت: هنرهاي تجسمي فعال ترين، پوياترين و متنوع ترين رشته هاي هنري است كه بيشترين مخاطب را به خود اختصاص داده است.

عباس باقري با بيان اينكه هنرهاي تجسمي افزون بر 40 رشته هنري را شامل مي شود اظهار داشت: اين رشته طيف بسيار وسيع و دربردارنده بسياري از رشته ها است.

وي ادامه داد: سفال، حجم، گرافيك، نقاشي، مينياتور، عكاسي، خوشنويسي، طراحي از جمله رشته هاي هنرهاي تجسمي است.

رييس فرهنگ و ارشاد اسلامي زابل با اشاره به ظرفيت هاي فراوان آداب، سنن، ساختار و شيوه هاي فرهنگي و هنر ايران اسلامي بيان كرد: تنوع، گستردگي و موضوعيت هنر در اين رشته باعث شده از اهميت ويژه اي در كشور برخوردار شود.

باقري تصريح كرد: متاسفانه در چند سال اخير اين انجمن نتوانسته نقش خود را به خوبي ايفا كند كه اميدواريم در دوره جديد اين انجمن جان تازه اي به خود گيرد و استعدادها را شناسايي و شكوفا كند.

وي يادآور شد: مهاجرت هنرمندان از منطقه، شاغل شدن هنرمندان و محدوديت خانواده براي حضور در هنر باعث شده هنرهاي تجسمي در اين شهرستان پيشرفتي نداشته باشد.

محمد رحيمي، مهدي عربي و حامد غلامي براي رياست انجمن هنرهاي تجسمي كانديدا شدند كه حامد غلامي با اكثريت آرا بمدت سه سال به عنوان رييس جديد انجمن هنرهاي تجسمي انتخاب شد.

رييس جديد انجمن هنرهاي تجسمي زابل با اشاره به برنامه هاي آينده خود در اين انجمن گفت: استان سيستان و بلوچستان به ويژه شهرستان زابل داراي ظرفيت هاي زياد، دست نخورده و گنجي بسيار بزرگ براي هنرمندان بشمار مي آيد.

حامد غلامي افزود: هنرمندان براي معرفي توانمنديها، ظرفيت ها و قابليت هاي اين استان و تغيير چهره منفي آن از اذهان عمومي رسالت و نقش مهمي بر عهده دارند و بايد بنحو شايسته اي به اين وظيفه خود عمل كنند.

وي ايجاد و راه اندازي محل دايمي نگارخانه براي برپايي نمايشگاه آثار هنرمندان را يكي از اولويت هاي اصلي اين انجمن برشمرد و اظهار داشت: براي ايجاد نگارخانه در زابل تمام تلاش خود را انجام خواهم داد.

وي افزود: برپايي مستمر نمايشگاه آثار هنرمندان استان در زابل، حضور اساتيد مطرح كشوري و استان در برگزاري كارگاه آموزشي و ورك شاپ، امضا تفاهم نامه با آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامي زابل براي استعدادي يابي و آموزش از جمله برنامه هاي اين انجمن در آينده نزديك خواهد بود.

7317/ 6081

انتهاي پيام /*