۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶
کد خبر: 81537338
T T
۰ نفر
جانشین نیروی زمینی سپاه: شهید باكری ارزش های اسلامی را عینیت بخشید

دزفول - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:شهید مهدی باكری ارزش های دینی و اسلامی را عینیت بخشید و ماندگار شد.

به گزارش ایرنا سردار عبدالله عراقی شامگاه سه شنبه در دومین شب از كنگره شهید مهدی باكری در دزفول افزود:شهید مهدی باكری از فرماندهان دلاور ، خدا ترس و باایمانی بود كه به خاطر عملكرد دینی خود ماندگار شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی افزود:در بین زنان و مردان مومن افرادی با خداوند عهد و پیمان بستند و بر عهد خود وفادار ماندند و برخی به شهادت رسیده و برخی دیگر در انتظار شهادت هستند.

سردار عراقی با اشاره به روحیه بسیجی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اظهار كرد:بسیج موجب حفظ ارزش های الهی و هنجارهای اجتماعی در جامعه شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود:افراد دیندار كه به حضرت حق متصل هستند به رضای خدا راضی اند ولی انسان های بی تقوا هیچ گاه از زندگی رضایت ندارند و همیشه با مشكل مواجه می شوند.

سردار عراقی امنیت عمومی،تامین معیشت مردم و حفظ ارزشهای اجتماعی و هنجارهای جامعه را از مطالبات اصلی مردم دانست.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی سپاه نیز در این كنگره كه در حسینیه پادگان شهید باكری دزفول برگزار شد ، با اشاره به ویژگی های شهید مهدی باكری افزود:شخصیت شهید باكری شخصیتی كم نظیر در تاریخ كشور و حتی دنیاست كه باید الگوی جوانان قرار گیرد.

سردار علی اكبر پورجمشیدیان اظهار كرد:در دوران نظامی تاریخ شخصیت های زیادی در دنیا مطرح شدند كه شهید باكری به دلیل شخصیت نظامی خویش ماندگار شد.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی سپاه افزود:شهید باكری شخصیتی باصفا و صادق داشت كه به خاندان عصمت و طهارت علاقه داشت و با داشتن شخصیت معنوی خود در دلها جای گرفت.

وی در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سید مجدالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول گفت:آیت الله قاضی در دوران دفاع مقدس نقش موثری در تقویت روحیه رزمندگان داشتند.

سردار پورجمشیدیان همچنین گفت:پادگان شهید باكری در دوران جنگ تحمیلی سه بار بمباران شد كه مردم دزفول پس از هر بمباران به یاری رزمندگان مستقر در این پادگان شتافتند.

در دومین روز از كنگره شهید مهدی باكری راهیان نور،سردار باباییان مسوول بازرسی نیروی زمینی سپاه،مسوولان نظامی و محلی شهرستان دزفول از جمله امام جمعه ،فرمانده 292 زرهی دزفول ،شهردار و اعضای شورای شهر دزفول حضور داشتند.

آموزشگاه نظامی شهید مهدی باكری دزفول كه به همت این شهید والامقام در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان محل استقرار لشكر 31 عاشورا مكان یابی، طراحی و احداث شده نقش مهمی در پشتیبانی و آموزش رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشت.

سردار شهید مهدی باكری در 25 اسفند سال 1363 در عملیات بدر به شهادت رسید.

یادواره شهید مهدی باكری از 18 اسفندماه به مدت سه شب در حسینیه پادگان آموزشی این شهید در دزفول ادامه دارد.

7278/6068