۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۲۰
کد خبر: 81540208
T T
۰ نفر
نمايندگان مجلس براي افزايش حقوق معلمان تلاش مي كنند

اردبيل - ايرنا - نماينده مردم شهرستان هاي خلخال و كوثر در مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان مجلس براي افزايش حقوق معلمان و بهبود وضعيت زندگي اين قشر فرهنگي و تلاشگر جامعه تلاش مي كنند.

جليل جعفري بنه روز شنبه در آيين تجليل از برگزيدگان كنكور سراسري خلخال افزود: افزايش 20 هزار ميليارد ريالي حقوق فرهنگيان در سال آينده از سوي نمايندگان مجلس پيشنهاد شده و در صورت تصويب آن وضعيت معيشتي معلمان بهبود خواهد يافت.

وي با قدرداني از مسوولان آموزش و پرورش خلخال در ارتقاي پنج پله اي رتبه كنكور اين منطقه در بين مناطق 13 گانه آموزش و پرورش استان اردبيل گفت: در صورت اصلاح منطقه بندي و قطب بندي خلخال رتبه كنكور به جايگاه اصلي و اول استاني بازخواهد گشت.

جعفري افزود: منطقه آموزش و پرورش خلخال جزو مناطق دو كشور و همتراز با كلان شهرها و مناطق توسعه يافته كشور محسوب مي شود در حالي كه دانش آموزان آن از بسياري از امكانات آموزشي موجود در مناطق برخوردار و منطقه دو محروم بوده و همتراز با دانش آموزان مناطق سه كشور هستند.

به گزارش ايرنا ، سيد اردشير رشيدي مدير آموزش و پرورش خلخال نيز در اين آيين از كسب رتبه هشتم استاني و صعود پنج پله اي آموزش و پرورش خلخال در كنكور سراسري امسال نسبت به سال گذشته خبرداد.

وي گفت: دانش آموزان خلخالي با بيشترين درصد قبولي و بهترين سطح نمرات رتبه اول استاني را در امتحانات نهايي سال تحصيلي گذشته به خود اختصاص دادند.

وي از راهيابي 10 نفر از دانشجويان خلخال در سال جاري در رشته پزشكي به دانشگاه هاي پزشكي معتبر كشور خبرداد و افزود: تعداد دانشجويان پذيرفته شده در رشته پزشكي كنكور امسال نسبت به سال قبل پنج برابر افزايش يافته است.

شهرستان خلخال در 105 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.

7119/6018