۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 81542250
T T
۰ نفر
نامه وزير راه و شهرسازي به دادستان كل كشور/ هشدار به خريداران ويلا و زمين در شهر‌هاي شمالي

تهران - ايرنا - وزير راه و شهرسازي در نامه‌اي به دادستان كل كشور، با اشاره به تعطيلات نوروزي طولاني و كاهش نظارت‌ها، خواستار جلوگيري از اقدامات احتمالي متصرفين، افراد فرصت‌طلب و سودجو شد كه مبادرت به تجاوز به اراضي ملي و دولتي مي‌كنند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، عباس آخوندي در نامه‌اي خطاب به حجت‌ الاسلام والمسلمين رئيسي دادستان كل كشور و دبير شوراي ‌عالي حفظ بيت‌المال در اراضي و منابع طبيعي، تاكيد كرد: هر ساله در آستانه تعطيلات نوروزي و مساعد بودن شرايط جوي، با وجود تعطيلات طولاني و كاهش نظارت و حفاظت لازم، افراد فرصت‌طلب و سودجود مبادرت به تجاوز به اراضي ملي و دولتي و تصرف در آن مي‌كنند.

در ادامه اين نامه منتشر شده در پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، آمده است: با عنايت به آثار مثبت بخشنامه‌هاي ابلاغي آن دادستاني در ساليان گذشته در كاهش تصرفات غيرقانوني اراضي مذكور و جلوگيري از اقدامات احتمالي متصرفين، خواهشمند است ضمن صدور اوامر مقتضي به منظور تشكيل جلسه فوق العاده شوراي حفظ بيت المال استان‌‌ها دادگستري استان و ضابطين قضايي و نيز اتخاذ تدابير و تمهيدات ويژه و پيشگيرانه، اوامر عالي قضايي صادر و امر به ابلاغ فرماييد.



** هشدار در مورد خريد ويلا و زمين در شهر‌هاي شمالي

همچنين مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي درباره خريد ويلا و زمين در شهر‌هاي شمالي بدون در نظر داشتن شرايط لازم هشدار داد.

سيدقاسم بي‌نياز اعلام كرد: متاسفانه برخي افراد سودجو، زمين‌هاي داراي كاربري كشاورزي را به ويژه در استان هاي شمالي بدون مجوز از مراجع ذيصلاح تفكيك مي‌كنند و به معرض فروش مي‌گذارند و حتي در مواردي پس از ساخت غيرقانوني ويلا آن را مي‌فروشند.

وي افزود: اين موضوع موجب شده بخش قابل توجهي از آگهي‌هاي نشريات به فروش زمين‌ها و ويلاهاي فاقد اسناد مالكيت و مجوز ساخت اختصاص يابد كه وزارت راه و شهرسازي به هموطنان توصيه مي‌كند دقت لازم را به هنگام خريداري اين املاك به كار گيرند.

به گفته بي‌نياز، در اين زمينه استعلام از اداره كل راه و شهرسازي، مشورت با مشاور حقوقي و ديدن اسناد لازم براي خريد زمين و ويلا توصيه مي‌شود.

در تعطيلات نوروزي با مسافرت هموطنان به ويژه به مناطق شمال كشور، افراد فرصت‌طلب و سودجو مبادرت به فروش زمين‌هاي كشاورزي به عنوان ويلا و يا با كاربري مسكوني و تجاوز به اراضي بيت‌المال مي كنند كه بايستي اطلاع‌رساني لازم در اين خصوص صورت گيرد.

اقتصام (1) 1836**1558