۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81548943
T T
۰ نفر
خیزش بهاری در آمریكا / آمریكایی ها علیه جنگ افروزی واشنگتن در جهان تظاهرات كردند

تهران-ایرنا- صدها معترض ضدجنگ در دوازدهمین سالگرد حمله نظامی آمریكا به عراق، برای محكوم كردن سیاست های مداخله جویانه و نظامی گری واشنگتن در نقاط مختلف جهان از جمله خاورمیانه، از مقابل كاخ سفید تا محل كنگره راهپیمایی كردند.

به گزارش شبكه خبری سی ان ان، معترضان تابوت های نمادینی را كه با خود حمل می كردند، مقابل كاخ سفید و نزدیك دفاتر اعضای كنگره بر زمین گذاشتند.

اقدام دیگر معترضان تجمع، سر دادن شعار و انتقال تابوت های نمادین به مقابل ساختمان محل استقرار شماری از پیمانكاران نظامی ارتش آمریكا بود.

این تظاهرات به نام خیزش بهاری نامگذاری و توسط ائتلاف پاسخ ترتیب داده شده بود. ائتلاف پاسخ این راهپیمایی را كه دیروز (شنبه) برگزار شد، اقدامی ضدجنگ توصیف كرد.

سخنرانان در این راهپیمایی بابت مداخله نظامی آمریكا در عراق و افغانستان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین در پاكستان، یمن، سومالی و اقدامات تحریك آمیز در روسیه، اوكراین و اروپای شرقی ابراز نگرانی كردند و نسبت به هر اقدام خصمانه و جنگ طلبانه ای علیه ایران نیز هشدار دادند.

سیندی شیهان یكی از ترتیب دهندگان این تظاهرات گفت كه باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا حتی بیشتر از جرج بوش سلفش، دامنه نظامی گری واشنگتن را گسترش داده است.

از سوی دیگر، شبكه خبری راشا تودی نوشت كه صدها فعال ضدجنگ در شهر لس آنجلس در ایالت كالیفرنیا امریكا با در دست داشتن تابوت های نمادین راهپیمایی كردند. این معترضان مخالفت خود را نسبت به اقدام نظامی آمریكا در عراق، افغانستان و سوریه نشان داده و علیه دولتمردان آمریكایی شعار دادند.

اروپام**9157**2017