۷ فروردین ۱۳۹۴، ۲:۵۶
کد خبر: 81552152
T T
۰ نفر
يك سرباز آمريكايي به اتهام توطئه به نفع داعش بازداشت شد

تهران- ايرنا- يك سرباز گارد ملي ارتش آمريكا و يكي از اقوام او به اتهام توطئه براي حمايت از گروه تروريستي داعش بازداشت شدند.

به گزارش ايرنا به نقل از رسانه دولتي آمريكا، وزارت دادگستري ايالات متحده اين مطلب را روز پنجشنبه اعلام كرد. اين دو تن از منطقه اي در شيكاگو و شهروند آمريكا هستند.

وزارت دادگستري آمريكا مي گويد آنها در مورد استفاده از يونيفرم ها و دانش نظامي و همچنين بهره بردن از امكان دسترسي خود به مراكز نظامي براي حمله به تاسيسات نظامي در ايالت ايلينوي صحبت كرده اند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، «حسن ادموند» 22 ساله در حالي كه قصد داشت به قاهره برود، در فرودگاه بين المللي «ميد وي» شيكاگو بازداشت شد. جوناس ادموندز 29 ساله نيز در خانه اش در ايالت الينوي بازداشت شد.

در صورت گناهكار شناخته شدن، ممكن است اين دو نفر به 15 سال حبس و به پرداخت 250 هزار دلار جريمه محكوم شوند.

به گزارش ايرنا، پيشتر نيز رسانه ها از بازداشت «تايرود ناتان وبستر پاف» كهنه‌ سرباز آمريكايي در نيوجرسي خبر دادند كه به تلاش براي پيوستن به گروه تروريستي داعش با ارائه تجهيزات متهم بود.

بر اساس گزارش ها، اين كهنه سرباز آمريكايي با هدف پيوستن به اين گروه تروريستي در ژانويه 2015 از مصر به تركيه رفت اما با ممانعت مقامات اين كشور مواجه شد و در صورت مجرم شناخته شدن 35 سال حبس در انتظار وي است.

ايرانم**1953** 3404