۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰
کد خبر: 81553073
T T
۰ نفر

استقبال از اعتكاف هاي علمي نوروزي در شيراز

۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰
کد خبر: 81553073
استقبال از اعتكاف هاي علمي نوروزي در شيراز

شيراز- ايرنا- اجراي طرح اعتكاف علمي نوروزي در برخي مدارس شهر شيراز با استقبال دانش آموزان رو برو شده و آنان با حضور در اين فضاهاي فراهم شده از فرصت مطالعه پيش آمده بخوبي استفاده مي كنند.

به گزارش ايرنا، علاوه بر امكانات رايگان فراهم شده از سوي آموزش و پرورش در اجراي اين طرح، برخي موسسات خصوصي با نام و نشان خاص با راه اندازي دوره هاي مطالعه در نوروز، مبالغ قابل توجهي نيز از والدين دانش آموزان دريافت كرده اند.

آموزشگاه دخترانه شاهد 14 در ناحيه چهار آموزش و پرورش شيراز يكي از هشت مدرسه اي است كه بر خلاف ديگر مدارس و كتابخانه ها و قرائت خانه هاي اين شهر در تعطيلات نوروز تعطيل هستند، امسال فعال است.

'هنگامه' دانش آموز دبيرستاني شيرازي خود را براي آزمون سراسري دانشگاه ها موسوم به كنكور آماده مي كند از جمله دانش آموزاني است كه فرصت فراهم شده براي مطالعه نوروزي در مدرسه را قدر شناخته و به اين آموزشگاه آمده است.

درهاي اين آموزشگاه از 27 اسفند 93 هر روز حتي در تعطيلات رسمي كشور، ساعت هفت صبح به روي علاقه مندان به درس و مطالعه گشوده مي شود و حوالي ساعت هفت و هشت شب بسته مي شود.

هنگامه در اين باره به ايرنا گفت: در شرايط شلوغي خانه به خاطر ديد و بازديدهاي نوروزي و درهاي بسته سالن هاي مطالعه و قرائت خانه ها در تعطيلات، حضور در فضاي مدرسه و درس خواندن در اين فضا در كنار ديگر دانش آموزان تاثير مثبتي در پيشرفت تحصيلي و آمادگي براي كنكور دارد.

وي افزود: حضور دانش آموزان علاقه مند به موفقيت در كنكور در كنار هم در مدارس حس مثبتي را در زمينه رقابت و تلاش براي ارتقاي علمي در آنها ايجاد مي كند.

مشاهدات خبرنگار ايرنا حاكي است، در هر يك از كلاس هاي اين آموزشگاه، حدود چهار دانش آموز در حال مطالعه هستند.

امروز شنبه هشتم فروردين ماه نوبت حضور دبير رياضي اعلام شده و دانش آموزان سووالات خود را براي رفع اشكال آماده كرده اند.

فاطمه سادات كمالي ديگر دانش آموز شيرازي نيز گفت: حضور دبيران و مشاوران در مدارس در تعطيلات نوروز فرصت مناسبي براي رفع اشكال و طرح ريزي آينده تحصيلي و شغلي دانش آموزان است كه فرصتي ارزشمند براي متقاضيان ورود به دانشگاه ها را فراهم مي آورد.

وي افزود: روزهاي اخير از فرصت به وجود آمده با حضور يكي از مشاوران تحصيلي بخوبي بهره گرفتم و اين موضوع در طرح ريزي آينده شغلي من تاثير مثبتي داشت.

دانش آموز ديگري كه خود را سپيده معرفي كرد، گفت: آرامش يكي از مهمترين مولفه هاي دستيابي به موفقيت در كنكور است؛ چيزي كه در مدت تعطيلات نوروزي در خانه آن را سراغ نداشتيم و آن را در مدرسه يافتيم.

وي اظهار كرد: از مسوولان آموزش و پرورش تقاضا دارم كه طرح اعتكاف علمي در تعطيلات نوروز تا ساعت هاي پاياني شب نيز ادامه داشته باشد و حتي در صورت امكان شبانه روزي شود و در ساير روزهاي سال نيز اجرا شود.

در ناحيه چهار آموزش و پرورش شيراز، علاوه بر آموزشگاه دخترانه شاهد 14، آموزشگاه پسرانه نمونه دولتي رازي نيز در تعطيلات نوروزي تا 13 فروردين آماده ميزباني از دانش آموزان است.

ناحيه يك آموزش و پرورش شيراز نيز آموزشگاه دخترانه فرزانگان 2 و آموزشگاه نمونه دولتي پسرانه غزال را براي اين امر در نظر گرفته است.

طرح اعتكاف علمي همچنين در آموزشگاه دخترانه فرزانگان 1 و آموزشگاه پسرانه نمونه دولتي توحيد ناحيه دو اجرا مي شود.

در ناحيه سه آموزش و پرورش شيراز هم آموزشگاه دخترانه فرزانگان 3 و آموزشگاه پسرانه محمد رسول الله (ص) ميزبان دانش آموزان درس خوان است.

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش فارس درباره اين طرح به ايرنا گفت: با توجه به تعطيلي كتابخانه ها و قرائتخانه ها در ايام تعطيلات نوروز، هشت واحد آموزشي در شهر شيراز و برخي واحدهاي آموزشي در اين استان در اين ايام تعطيل نيستند و پذيراي دانش آموزان دختر و پسر علاقه مند به مطالعه در اين مكان ها هستند.

ناصر قجري افزود: برخي از دانش آموزان ممكن است در تعطيلات نوروز به دلايلي مانند ديد و بازديدها فضاي مناسب و آرامي براي مطالعه و درس خواندن در خانه نداشته باشند و در قالب اين طرح با عنوان 'اعتكاف علمي' فضاي مدرسه در اختيار آنها قرار مي گيرد.

وي گفت: همچنين طرح اعتكاف علمي در تعطيلات نوروز از اين حسن و مزيت برخوردار است زيرا دانش آموزاني كه از اين امكان استفاده مي كنند همگي سعي و تلاش بر ارتقاي وضعيت علمي خود دارند و حضورشان در كنار ساير دانش آموزان به آنها انگيزه دوچندان براي مطالعه درس ها مي دهد.

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در برخي نواحي آموزش و پرورش و بسته به هماهنگي ها، مشاور نيز در اين مدت در خدمت دانش آموزان است و در برخي نواحي هم دبيران براي رفع اشكال به كمك دانش آموزان مي آيند.

قجري گفت: در هر يك از نواحي چهارگانه آموزشي شهر شيراز، يك آموزشگاه دخترانه و يك آموزشگاه پسرانه به اجراي اين طرح اختصاص دارد و در برخي نواحي ديگر استان نيز چنين تمهيداتي انديشيده شده كه در سطح منطقه اطلاع رساني مي شود.

وي اظهار كرد: هشت آموزشگاه فعال در طرح اعتكاف علمي دانش آموزان شيراز در تعطيلات نوروز از ساعت هشت صبح تا حوالي ساعت هاي 19 يا 20 پذيراي دانش آموزان هستند كه اين ساعات ممكن است در برخي از ناحيه ها متفاوت باشد. ك/4

2027/6118