۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۹:۱۲
کد خبر: 81555410
T T
۰ نفر
استاندار: توسعه و پيشرفت آذربايجان غربي در گرو همدلي و وحدت اقشار مختلف مردم است

اروميه - ايرنا - استاندار آذربايجان غربي گفت: توسعه و پيشرفت استان در گرو همدلي و وحدت اقشار مختلف مردم است و بايد همه مردم و مسوولان در اين راستا حركت كنيم تا بتوانيم به منويات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانيم.

به گزارش ايرنا و به نقل از سايت اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي قربانعلي سعادت روز دوشنبه در ديدار با جمعي از مقامات اقليت هاي ديني استان افزود: آذربايجان غربي رنگين كماني از قوميت ها و اديان است كه تمام اقوام از گذشته هاي طولاني با مسالمت و همدلي در كنار هم زندگي كرده اند و و در طول تاريخ اين قوميت ها در كنار هم از خاك ايران دفاع و براي تثبيت انقلاب هميشه در صحنه بوده و نقش آفريني كرده اند.

وي اضافه كرد: سابقه زندگي مسالمت آميز ميان مسلمانان و اقليت هاي ديني و مذهبي در ايران به ويژه در آذربايجان غربي بسيار طولاني است و نظام مقدس جمهوري اسلامي، تمام آحاد جامعه اعم از مسلمان، مسيحي، آشوري و ساير اقوام و اقليت هاي ديني و مذهبي را شهروند خود مي‌داند و هيچگونه تبعيض و رفتار ناعادلانه را در اين خصوص نمي‌پذيرد.

وي به نامگذاري سال جديد به عنوان سال دولت و ملت، همدلي و همزباني از سوي رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و ادامه داد: شعار سال جديد كه توسط مقام معظم رهبري انتخاب شده، تاكيد بر هماهنگي و همخواني دولت و ملت در جهت رفع مسائل و مشكلات كشور دارد و به همان اندازه‌اي كه مردم بايد با دولت همدلي داشته باشند دولت نيز بايد پيگير رفع مشكلات مردم باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تبيين مهمترين سياست هاي دولت يازدهم در بحث اتحاد و انسجام ملي اظهار كرد: دولت تدبير و اميد، دولت اعتدال و مخالف كوبيدن بر طبل اختلاف در كشور است و در همين راستا نيز امروز شاهد هستيم پيروان اقوام و اديان در نظام مقدس اسلامي، مسالمت آميز با يكديگر زندگي مي كنند.

استاندار آذربايجان غربي گفت: توسعه و پيشرفت كشور و استان در پناه وحدت و همدلي حاصل مي‌شود و از مسئولان استاني انتظار مي رود حفظ و ارتقاي همبستگي و وحدت را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهند.

وي با اشاره به اصل شايسته سالاري در جمهوري اسلامي ايران افزود: انتصابات در نظام جمهوري اسلامي ايران بر اساس صلاحيت ها و شايستگي هاي فردي افراد است و از تمام اقوام در اين نظام استفاده مي شود.

سعادت در بخش ديگري از سخنان خود به پايين بودن شاخص هاي توسعه در آذربايجان غربي در مقايسه با ساير استانها نيز اشاره كرد و ادامه داد: اين استان جزو استان هاي كمتر توسعه يافته كشور است و از لحاظ شاخص هايي مانند درآمد سرانه وضعيت نامناسبي دارد كه رفع و جبران اين عقب ماندگي ها نيازمند توجه ويژه دولت و همت مسوولان استاني است.

استاندار آذربايجان غربي با اشاره به اين موضوع كه دولت نهم و دهم يكي از دولت هاي ثروتمند بود، اضافه كرد: تنها در سال 90 درآمد حاصل از فروش نفت 130 ميليارد دلار بود در حالي كه در مجموع هشت ساله دوره مديريتي دولت پيش از آن درآمد حاصله از فروش نفت تنها 120 ميليارد دلار بوده است.

سعادت به مشكلات ناشي از تحريم ها اشاره كرد و گفت: همه با هم و يك دل براي توسعه و پيشرفت كشور و استان تلاش مي كنيم و با پشتكار و هم زباني مشكلات به وجود آمده را مرتفع مي سازيم.

اسقف اعظم خليفه گري آشوري، كلداني كاتوليك اروميه نيز در اين ديدار با اشاره به شعار دولت و ملت، همدلي و هم زباني گفت: جمهوري اسلامي ايران، مكاني امن و كشوري نمونه براي تمامي اقوام و قوميتهاست و وحدت و همدلي در اين سرزمين حرف اول را مي زند و در تمامي برهه هاي تاريخ به ويژه انقلاب اسلامي، اقليتهاي ديني وفاداري و وطن دوستي خود را به انقلاب و نظام با حضور در صحنه هاي مختلف به نمايش گذاشته اند.

توماس ميرم افزود: بر خلاف تبليغات منفي دشمنان و صدور قطعنامه هاي ضد ايراني، جمهوري اسلامي بستري مناسب براي رشد و تعالي اقليتهاي ديني و اقوام مختلف است.

وي با تاكيد بر وحدت و همدلي ميان اقوام و اديان مختلف كشور گفت: عدالت، قانونمداري و امنيت اجتماعي از نيازهاي اصلي هر جامعه است كه در نظام جمهوري اسلامي ايران اين امور مهم محقق شده است و اميدواريم در سال جديد بتوانيم با اين همدلي و هم زباني موجبات پيشرفت جمهوري اسلامي ايران را فراهم سازيم.

كشيش كليساي شرق آشور اروميه نيز در اين ديدار ضمن تبريك آغاز سال نو گفت: شهر اروميه شهر بسيار زيبايي به لحاظ وجود اقوام و اديان گوناگون است.

كشيش دارياوش عزيزيان ادامه داد: شهر اروميه يك الگوي بسيار خوب در منطقه به لحاظ زندگي مسالمت آميز تمام اديان و اقوام در آن است و همه پيروان اديان مختلف به خوبي به اعتقادات همديگر احترام مي گذارند.

وي اضافه كرد: اقليت هاي ديني شهر اروميه از گذشته هاي دور تاكنون در كنار ساير مردم از اقوام، اديان و مذاهب ديگر در راستاي رشد و شكوفايي همه جانبه استان از هيچ تلاشي فروگذار نكرده اند و همواره به صورت مسالمت آميز و برادرگونه در كنار همديگر زندگي كرده اند.

اروميه يكي از شهرهاي بزرگ كشور است كه در آن اقليت هاي ديني شامل آشوري ها و ارامنه در كنار مسلمانان زندگي مسالمت آميزي در آن دارند و همواره آيين هاي ديني و مذهبي خود را با فراغ بال انجام مي دهند.

وجود كليساي ننه مريم در قلب شهر اروميه كه مورد بازديد گردشگران و مسافران نيز قرار مي گيرد، نشان از احترام به زندگي اقليت هاي ديني در اين شهر است.

8137/6008