۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81556105
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین‌المللی كتاب كودك بولونیا با حضور ناشران ایرانی گشایش یافت

تهران-ایرنا- پنجاه ‌و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب كودك و نوجوان بولونیا با حضور ناشرانی از جمهوری اسلامی ایران و 75 كشور جهان در ایتالیا آغاز به كار كرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نمایشگاه با حضور خانم بوتونی، معاون وزیر میراث، فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری ایتالیا، تامارا، معاون وزیر فرهنگ كرواسی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری كشورهای مختلف و مسئولان ایرانی در محل نمایشگاه‌های شهر بولونیا، گشایش یافت.

نمایشگاه بین‌المللی كتاب كودك بولونیا كه مهم‌ترین رویداد فرهنگی در عرصه كتاب كودك و نوجوان در دنیاست، از 30 مارس (10 فروردین) تا 2 آپریل (13 فروردین) به مدت 4 روز برگزار می‌شود كه در آن بیش از هزار و 200 ناشر از 75 كشور جهان شركت دارند.

عقد قراردادهای ترجمه و چاپ و برقراری ارتباطات جدید و تقویت روابط حرفه‌ای، توسعه فرصت‌های كاری و ارایه آخرین روند و تحولات انتشارات كتاب كودك در جهان و ... از جمله اهدافی است كه ناشران با حضور در این نمایشگاه آن را دنبال می‌كنند.

در این دوره از نمایشگاه، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیش از 300 عنوان كتاب از ناشران مختلف و با غرفه‌ای 2 برابر به نسبت سال‌های گذشته، حضور چشم‌گیر و فعال‌تری دارد.

برخی دیگر از ناشران مانند كانون پرورش فكری كودك و نوجوان، انتشارات علمی فرهنگی و انتشارات شباویز، در این نمایشگاه حضور پررنگ دارند.

امسال مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با ابتكاری جدید، مدیریت اجرایی پنجاه‌ودومین دوره از نمایشگاه بولونیا را به تشكل‌های فعال در نشر كودك و نوجوان واگذار كرده و برخی از فعالان و تصویرگران برتر را در حوزه نشر كودك و نوجوان برای این نمایشگاه دعوت كرده است.

بنا بر اعلام این خبر، هر سال یك كشور خارجی و شركت‌كننده در این نمایشگاه به عنوان میهمان ویژه حضور پیدا می‌كند كه امسال كشور كرواسی این جایگاه را به خود اختصاص داده است.

حضور پررنگ ایران در این نمایشگاه و ایجاد ارتباط بین این نمایشگاه و نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در ملاقات وزرای فرهنگ ایران و ایتالیا در اسفند 1393 مورد تأكید قرار گرفت و در سند برنامه اجرایی موافقتنامه فرهنگی، علمی و آموزشی هم كه در سفر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كشور به ایتالیا به امضای طرفین رسید، گنجانده شده است.

در آیین گشایش این رویداد بزرگ فرهنگی ویژه كودك و نوجوان دامیر گروبیسا، سفیر كرواسی در ایتالیا، آلبرتو رونگی، معاون فرهنگی و روابط بین دانشگاهی شهرداری بلونیا، ماركو پولیللو، رییس اتحادیه ناشران ایتالیا و دوچو كامپانیولی، رییس نمایشگاه بولونیا نیز حضور داشتند.

فراهنگ**1355**1569
۰ نفر