۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱
کد خبر: 81558859
T T
۰ نفر

تهران - ایرنا - مسلمانان آسیا تا نیمه قرن حاضر با یك و نیم میلیارد نفر، عنوان بزرگترین جمعیت دینی قاره را در اختیار خواهند گرفت و مسلمانان جهان نیز تا سال 2070 به بزرگترین جمعیت دینی جهان تبدیل خواهند شد.

مجله ژاپنی دیپلمات روز شنبه به نقل از موسسه پژوهشی پیو (Pew Research Center) نوشت: پیش بینی می شود سرعت رشد جمعیت مسلمانان تا سال 2050 میلادی، به دو برابر سرعت رشد جمعیتِ دیگر ساكنان زمین برسد.

همچنین پیش بینی می شود تا سال 2070 میلادی، اسلام به بزرگترین دین جهان تبدیل شود و از این نظر، آیین مسیحیت را پشت سر بگذارد.

برپایه این گزارش، خاومیانه و شمال آفریقا همچنان تنها مناطق جهان خواهند بود كه اكثریت مطلق شهروندانشان مسلمان هستند. خاورمیانه در آن سال، همچنان میزبان 20 درصد از مسلمانان جهان است.

این گزارش افزود: پیش بینی می شود مسلمانان تا سال 2050 میلادی با یك و نیم میلیارد نفر جمعیت در آسیا و اقیانوسیه، مقام اول را به دست آورند و هندوها با یك میلیارد و 400 میلیون نفر ، بوداییان با 476 میلیون و مسیحیان با 381 میلیون نفر، جایگاه های بعدی را داشته باشند.

برپایه این گزارش تا سال مذكور ، 838 میلیون نفر نیز فاقد هر گونه اعتقادات دینی خواهند بود.

از سوی دیگر، برآورد شده است كه چهار كشور از پنج كشور بزرگ مسلمان نشین در جهان، آسیایی باشند: هند، پاكستان، اندونزی و بنگلادش. جمعیت مسلمانان هند تا سال یادشده، به 310 میلیون نفر خواهد رسید.

آساق5**9163 **1446
۰ نفر