۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴
کد خبر: 81562462
T T
۰ نفر
براي نخستين باردر كشور/ مركز خانواده درماني در البرز راه اندازي شد

كرج- ايرنا- مديركل بهزيستي استان البرز از راه اندازي آزمايشي مركز خانواده درماني دراين استان براي نخستين بار دركشور خبرداد.

افروز بهرامي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين مركز با هدف حفظ و انسجام هرچه بيشتر بنيان خانواده و كاهش آمار طلاق در اين استان راه اندازي شده است.

وي با اشاره به آماربالاي طلاق دراستان البرز ادامه داد: مراكز پيشگيري از طلاق نقش بسيار موثري درآگاهي بخشي به زوجين و حل مشكلات آن‌ها دارند لذا ايجاد چنين مركزي در استان ضرورتي اجتناب‌ناپذير بود.

مديركل بهزيستي استان البرز خاطرنشان كرد: افزايش آگاهي و انتخاب تصميم مناسب براي ازدواج ، شناسايي و كمك به حل مسايل خانواده ، كمك بيشتر به قضات براي صدورحكم ، كمك به زوجين با هدف روابط مناسب قبل و بعد ازطلاق، كاهش تنش ها و استرس هاي ناشي از خانواده به منظور متعادل كردن جو عاطفي رواني خانواده از اهداف راه اندازي اين مركز به شمارمي رود.

وي، افزايش آگاهي هاي زوجين در رابطه با برخورد صحيح با فرزندان پس از طلاق، فراهم آوردن زمينه هاي مناسب تداوم ارتباط والدين با كودكان پس از طلاق، شناخت عوامل موثر در طلاق به منظور برنامه ريزي در جهت آگاهي سازي جامعه و كمك به زوجين براي آگاهي از حقوق خود از برنامه هاي اين مركز برشمرد.

بهرامي يادآورشد: اين مركز از نيمه دوم ارديبهشت ماه سال جاري به طور رسمي فعاليت خود را آغاز مي كند و متقاضيان بصورت حضوري يا به همراه داشتن معرفي نامه هاي درون و برون سازماني مي توانند از خدمات اين مركز بهره مند شوند.

براساس گزارش هاي انتشار يافته ميزان طلاق دراستان البرز بيش از 50 درصد بوده و با اين آمار رتبه دوم كشوري را به خود اختصاص داده است.ك/3

8029/ 6155