۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۲۳
کد خبر: 81563478
T T
۰ نفر
همایش زنده یاد  قایقران و تجلیل از ورزشكاران برتر در انزلی برگزار شد

انزلی - ایرنا - هفتمین همایش زنده یاد سیروس قایقران همزمان با هفدهمین سالگرد درگذشت این اسطوره فوتبال گیلان همراه با تجلیل ازنام آوران ورزش انزلی و ورزشكاران برتر سال 93 شامگاه سه شنبه درسالن اداره ارشاد انزلی برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مدیركل ورزش و جوانان گیلان در این مراسم از قایقران بعنوان ورزشكار و پهلوانی محبوب و مردمی یاد كرد .

مسعود رهنما اظهاركرد: منش او در زمان زنده بودن موجب شده كه همه او را دوست داشته باشند و این نشان می دهد قهرمانان مردمی حتی پس از مرگ نیز در ذهن و قلب مردم باقی خواهند ماند.

وی خاطرنشان كرد: سیروس در مكتب ملوان پرورش یافت و این مكتب است كه بزرگان زیادی را قبل از وی و بعد از وی مانند مازیار زارع و پژمان نوری و دیگران تربیت كرده و خواهد كرد.

رهنما، ملوان را كم حاشیه ترین تیم خواند كه با وجود كمترین بهره مندی از امكانات دولتی فرزندان بزرگی چون سیروس قایقران را تحویل فوتبال كشور داد.

مدیركل ورزش و جوانان گیلان متذكر شد: مسئولان توجه داشته باشند كه مردم انزلی باید ارامش داشته باشند تا مكتب ملوان زنده بماند .

*پهلوانان نمی میرند

رییس هیات فوتبال انزلی نیز در سخنانی گفت : افراد بزرگ نه تنها در حیاتشان مایه خیر و بركت هستند بلكه حتی پس از رفتنشان نیز آثار ماندگار و ارزشمندی از خود به جا می گذارند .

محمود رمضانی پور اظهار كرد : برگزاری این مراسم فرصتی است تا دور هم جمع شویم و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قایقران قهرمان محبوب مردم انزلی ، تلاشهای نام آوران ورزش شهرستان را قدر بگذاریم .

*قایقران نماد ملی ما است

فرماندار انزلی نیز در ادامه این مراسم گفت :قایقران گرچه قهرمانی از یك شهرستان بوده ولی هویت تاریخی گیلان و نماد ملی ما است .

عبدالصمد صفرنژاد اظهار كرد : انزلی شهرستانی بی نظیر و جایگاه افراد بزرگی است كه لایق بهترین خدمت هستند .

وی خاطرنشان كرد : این نكته مثبتی است كه برای گرامی داشت افراد بزرگ و توانمند و شاخص خود از هیچ كاری كوتاهی نكنیم .

*ملوان شایسته ترین تیم شهرستانی كشور

جواد خیابانی در تماس مستقیم تلفنی با مجری همایش با اشاره به روحیه پهلوانی و جوانمردی سیروس قایقران گفت : ملوان شایسته ترین تیم شهرستانی ما است و همیشه بزرگ مرد ساخته و امیدوارم بار دیگر شاهد قهرمانی این تیم باشم .

*پیوند زندگی مردم انزلی با باشگاه ملوان

میرشهاب مومنی از مسئولان ورزش گیلان گفت : این شهر باشگاهی دارد كه مردم با ان زندگی می كنند و بهترین ورزشكاران در رشته های مختلف را به كشور معرفی كرده و بیشترین جمعیت ورزشكاران سازمان یافته را دارا است .

وی اظهار كرد : در این شهر چهره هایی ظهور می كند كه ماندگار می شوند و یكی از این افراد كه ویژگی های خاص و بارز وی موجب محبوبیت و ماندگاری وی حتی پس از مرگ شد مرحوم قایقران است .

وی با اشاره به تاسف آیت الله احسانبخش از مرگ قایقران و این كه چرا برای نگه داشتن وی در گیلان تلاشی نشده بود افزود: ایشان با وجود بیماری به خاطر علاقه ای كه به مرحوم قایقران داشتند برای مراسم قایقران حضور یافتند .

وی یاداور شد: پهلوانی ، عطوفت ، مردمی بودن قایقران موجب شد كه 400 حجله برای وی در سراسر گیلان برپا شد و مردم نقاط مختلف گیلان سوگوار درگذشت قهرمانشان بودند.

مومنی با اشاره به منش پهلوانی قایقران و این كه همواره روی پای خود ایستاده بود و زیربار منت هیچكس نمی رفت متذكر شد: مردم نشان دادند به قهرمانان پهلوان خود احترام می گذارند .

همایش با پخش نماهنگ و در پایان با اهدای جوایز به منتخبین سال 1393 خاتمه یافت.

بهترین ورزشكاران :میثم علی پور(دارنده طلای والیبال نشسته)سعید فضل اولی –علی آقا میرزایی(نقره قایقرانی)امیر رهنما(برنز قایقرانی) ، حمیرا برزگر و نازنین ملایی(برنز قایقرانی)

بهترین فوتبالیست:ضمن تقدیر از مازیار زارع ، فرید بلوك باشی و افسانه اقبال ، پژمان نوری به عنوان بهترین بازیكن انتخاب شد.

بهترین مربی :ضمن تقدیر از قادر عزت الهی سرمربی تیم نوجوانان ملوان، سعید پیوندی سرمربی تیم فوتبال شهرداری و مریم ایراندوست، فیروز كریمی به عنوان بهترین مربی انتخاب شد.

بهترین بازیكن رده سنی نونهالان :محمدرضا محرمی از تیم ملوان- بهترین بازیكن رده سنی نوجوانان: بهمن یزدانی از تیم شهید پورزكی و فربد بلوك باشی از تیم ملوان- در رده سنی جوانان :نیما میرزا زاد از تیم جوانان ملوان- در رده سنی امید :علی نیاوند از تیم امید ملوان انتخاب شدند.

پدیده فوتبال :صادق محرمی از تیم ملوان

بازیكن اخلاق: سعید یوسف زاده

پیشكسوتان: محمد حسین چلمبری- خسرو حقیقی- ابراهیم صیاد كشوری(بازیكنان دهه 40)

فعالان پر تلاش فوتبال : مروارید دیانی در فوتبال بانوان، بهمن سهمانی داوران، رضا حسن پور سرپرست تیم بنادر و دریانوردی، امین افقی فعال در عرصه رسانه-سید فاضل خلیلی رئیس اسبق هئیت فوتبال، ابراهیم سیم دار رئیس اسبق هئیت فوتبال، علی واحدی مشوق باشگاه ملوان، مقصود ستوده فر، كلام الله فلاح، عظیم زارع(هواداران قدیمی باشگاه ملوان) حسن درخشانی تداركات هئیت فوتبال

هفتمین همایش زنده یاد سیروس قایقران شامگاه سه شنبه با حضور الماس خاله رئیس هئیت فوتبال گیلان ، اعضای تیم ملوان،جمعی از پیشكسوتان و هواداران فوتبال شهر انزلی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

6030
۰ نفر