۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲
کد خبر: 81563589
T T
۰ نفر

سرگرداني خبرنگاران و هنرمندان شيروان به علت قطع بيمه

۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲
کد خبر: 81563589
سرگرداني خبرنگاران و هنرمندان شيروان به علت قطع بيمه

شيروان - ايرنا - نخستين گام در تامين امنيت رفاهي هر فرد پوشش بيمه اي است اما، بيمه خبرنگاران و هنرمندان شيروان در نخستين ماه سال 94 قطع شده كه سرگرداني اين قشر فرهيخته را به دنبال داشته است.

قطع بيمه خبرنگاران و هنرمندان از سوي مسئولان ارشاد باعث شده تا انگيره كاري از اين قشر گرفته شود و به همين منظور آن ها

خواستار حل اين مشكل اساسي هستند.

خبرنگار خبرگزاري فارس در شيروان در اين زمينه گفت: پس از 30 سال كار خبرنگاري، تنها چهار سال سابقه بيمه آنهم با پيگيريهاي زياد براي من منظور شده است.

غلامرضا مينا اظهار كرد: در چند روز گذشته براي پرداخت حق واريزي بيمه خود به اداره تامين اجتماعي شيروان مراجعه كردم ولي گفته شد بتازگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نامه اي مبني بر قطع فعلي بيمه برخي از افراد ارسال كرده كه نام من نيز در آن بود.

وي با ابراز گلايه از اين اقدام فوري و بي خبر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مسئولان دليل معلومي براي اين امر ارائه نكردند كه انتظار مي رود آن ها با تدبير مناسب و اقدام لازم در اين خصوص گره از كار فروبسته اصحاب رسانه، هنرمندان و نويسندگان باز كنند.

مينا افزود: قشر رسانه و هنرمندان كه زير نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند همواره با كم ترين حقوق و مزاياي ناچيز در پيچ و خم مشكلات عمدتا مالي، دست و پنجه نرم مي كنند.

وي گفت: اين در حالي است كه مسئولان از هر گونه حمايت در راستاي تقويت اين قشر دريغ مي كنند.

يكي از هنرمندان موسيقي شيروان هم گفت: مسئولان بايد در خصوص قطعي بيمه پاسخگو بوده و براي حل اين معضل اقدام اساسي انجام دهد.

وي كه حاضر به ذكر نام خود در گزارش نبود، به مشكلات مالي عمده هنرمندان اشاره و اظهار كرد: چندين سال است كه بيمه خود را مرتب پرداخت مي كنم كه ضعف صندوق حمايت از هنرمندان

موجب شده تا فعالان اين رشته از حمايت مالي لازم بي نصيب بمانند.

وي با بيان اينكه يكي از وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فراهم كردن بيمه براي هنرمندان، نويسندگان و اصحاب رسانه است،گفت: چندين سال است كه براي گرفتن وام از اين صندوق اقدام كرده اما هنوز پاسخي دريافت نكرده ام.

وي با ابراز گلايه از عدم حمايت مالي از هنرمندان گفت: هر رشته اي بازنشستگي دارد و اين قشر چرا بايد پس از سن 60 سالگي تنها از مستمري بازنشستگي برخوردار شود.

يكي ديگر از هنرمندان شيروان گفت: در روزهاي اخير وقتي براي پرداخت واريز بيمه خود به اداره تامين اجتماعي مراجعه كردم و متوجه قطعي بيمه خود و برخي از هنرمندان و خبرنگاران شدم از ديد و نگاه ضعيف و عدم پاسخگويي مسئولان مربوطه در خصوص دليل قاطع كننده اين امر بسيار متاسف شدم.

اين هنرمند نيز بدون ذكر نام خود با بيان اينكه بيمه حق هنرمندان و ساير افراد فعال اين حوزه است گفت: چيزي كه در شيروان هرگز شاهدش نبوده ايم جدي گرفتن جايگاه هنرمندان و رسانه ها به عنوان يك عضو فعال فرهنگي و اجتماعي و نقش و جايگاه آنان در جامعه است.

وي افزود: انتظار مي رود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پي گير موضوع و حمايت هاي لازم و نظارت صحيحي بر اين موضوع داشته باشد تا هنرمندان و خبرنگاران با چنين مشكلاتي مواجه نشوند.

يك منبع آگاه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شيروان علت قطعي بيمه برخي از خبرنگاران و هنرمندان اين شهرستان را ثبت نام نكردن يا كامل نبودن روند ثبت نام آنان در صندوق اعتباري هنر دانست.

وي اظهار كرد: هم اكنون چندين سال است ثبت نام بيمه خبرنگاران و هنرمندان از طريق صندوق حمايت از نويسندگان و به صورت اينترنتي انجام مي شود كه ثبت نام تمامي خبرنگاران و هنرمندان در اين صندوق اعتباري بارها از طريق رسانه ها، اطلاعيه و ارسال پيامك اعلام شده است.

وي در خصوص قطع شدن بيمه برخي از افراد و عدم اطلاع آنان در خصوص صندوق اعتباري هنر گفت: شايد شماره هاي آنان تغيير كرده و متوجه پيامك ثبت نام در صندوق اعتباري هنر نشده اند.

وي با بيان اينكه قطع شدن بيمه برخي از اين افراد موقتي است افزود: هم اكنون اين افراد با مراجعه به صندوق اعتباري هنر و ثبت نام و تكميل اطلاعات خود به صورت اينترنتي به تامين اجتماعي معرفي مي شوند تا مقدمات كار آنان فراهم شود.

رييس شعبه تامين اجتماعي شيروان ضمن تاييد خبر مبني بر لغو موقتي بيمه تعدادي از خبرنگاران و هنرمندان اين شهرستان گفت: در چند روز اخير از سوي صندوق اعتباري هنر نامه اي مكتوب مبني بر قطع بيمه برخي از هنرمندان و خبرنگاران شيروان به اين سازمان ارسال شده است.

مهدي نوري روز دوشنبه اظهار كرد: در اين نامه آمده چون اين افراد در حرفه مزبور اشتغال ندارند بايد از ارائه بيمه به آنان خودداري شود.

وي با بيان اينكه در مجموع 22 نفر از خبرنگاران و هنرمندان شيروان بيمه شده تامين اجتماعي هستند، گفت: همچنين در اين نامه قيد شده در صورت قطع بيمه اين افراد چنانچه ظرف سه ماه آينده در صندوق اعتباري هنر ثبت نام كردند بدون آزمايش و ساير موارد مي توانند مجددا نسبت به پرداخت بيمه خود اقدام كنند.

شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرپرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.ك/4

7186/ 6042