۲۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹
کد خبر: 81565234
T T
۰ نفر
معاون وزير تعاون: سهم تعاون از اشتغال كشور يك و نيم ميليون نفر است

سمنان - ايرنا - معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي از ايجاد يك و نيم ميليون اشتغال از سوي تعاوني‌هاي كشور خبر داد.

سيدمحمود كلانتري روز پنجشنبه در نشست با محمد وكيلي استاندار سمنان به منظور امضاي تفاهم نامه حمايت از تعاوني‌هاي اين استان، گفت: 100 هزار تعاوني فعال و 680 اتحاديه سراسري در كشور فعالند.

وي تعاوني ها را متولي اعتماد عمومي در جامعه دانست و افزود: فقرزدايي در مناطق محروم كشور با روش توانمندسازي افراد كاربرد مهم تعاوني هاست.

وي خاطرنشان كرد: تعاوني ها چشمه جوشان اشتغال هستند و در توسعه عدالت اجتماعي نقش مهم دارند.

كلانتري تاكيد كرد: تعاوني ها سرمايه اجتماعي توليد مي كنند و با ايجاد اعتماد به پيشبرد اهداف اقتصادي و اجتماعي كشور كمك مي كنند.

وي اضافه كرد: تعاوني در جهان قدمتي 170 ساله و سازمان بين المللي تعاون قدمتي 120 ساله دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي هدف از انعقاد تفاهم نامه را ايجاد همگرايي در استانها، حمايت مديران استاني از فعاليت تعاوني ها، افزايش سهم تعاوني ها در اقتصاد به ميزان 25 درصد عنوان كرد.

سيدمحمود كلانتري از بيمارستاني در حال ساخت توسط تعاوني خدماتي بهداشتي با 77 نفر عضو ، تعاوني مصرف فرهنگيان در سمنان ، يك واحد تعاوني توليدي گچ و يك تعاوني گاوداري در سرخه بازديد كرد.

براي ساخت اين بيمارستان به عنوان اولين بيمارستان خصوصي استان سمنان تاكنون 220 ميليارد ريال هزينه شده و تا تكميل آن 25 ميليارد ريال و براي تجهيز به 150 ميليارد ريال نياز دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: بيش از 50 بيمارستان در كشور به صورت تعاوني فعالند و 700 تعاوني خدماتي بهداشتي درماني وجود دارد.ك/2

6103/1352