۲۰ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۰۷
کد خبر: 81565550
T T
۰ نفر

خيرين استان اردبيل 67 كلاس درس ساختند

۲۰ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۰۷
کد خبر: 81565550
خيرين استان اردبيل 67 كلاس درس ساختند

اردبيل - ايرنا - رييس مجمع خيرين مدرسه ساز استان اردبيل گفت: پارسال خيرين اين استان 14 پروژه در قالب 67 كلاس درس ساخته و تحويل آموزش و پرورش دادند.

جواد قرآن نويس روز پنجشنبه در آيين افتتاح مدرسه سه كلاسه خيرساز نيكان روستاي سلوط شهرستان نمين سال 93 را سالي موفقيت آميز براي مجمع خيرين مدرسه ساز استان دانست و افزود: 14 پروژه آموزشي ديگر نيز در قالب 63 كلاس در سال گذشته در اين استان كلنگ زني شده و در حال احداث است.

وي اظهار كرد: خيرين در مجموع ساخت 355 كلاس با يك هزار و 404 كلاس درس در استان را قبول كرده اند.

وي از تلاش و زحمات خيرين مدرسه ساز كشور به ويژه خيرين استان در مدرسه سازي قدرداني كرد.

وي در مراسم افتتاح اين آموزشگاه نيكان سلوط مبلغ هزينه شده براي احداث آن را 700 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: 500 ميليون ريال از اين مبلغ توسط خانم مريم ابراهيم يكي از خيرين ساكن تهران تامين شده است.

او گفت: اين روستا در مجموع 11 نفر دانش آموز دوره ابتدايي دارد كه از اين پس در پنج پايه ابتدايي در اين مدرسه تحصيل خواهند كرد.

به گزارش ايرنا ، منصور حقيقت پور نماينده مردم اردبيل ، نير ، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم مدرسه سازي را تلاش و جهادي ماندگار براي توليد علم دانست و خيرين را به همت بيش از پيش براي جلوگيري از تضعيف علم و فرهنگ در جامعه از راه ايجاد و توسعه مدارس در جامعه فراخواند.

او به تصميم گيري هاي اساسي در بودجه سال 94 كشور براي اصلاح وضعيت معيشتي معلمان اشاره كرد و افزود: به زودي با تصويب نهايي بحث رتبه بندي معلمان شاهد رفع بخشي از نگراني ها و دغدغه هاي اين قشر زحمتكش خواهيم بود.

حقيقت پور تثبيت جايگاه معلمان و اهميت شغل معلمي به عنوان منزلتي مبارك در كشور را امري ضروري دانست و گفت: بايد به اين نكته نيز در كنار تلاش براي توسعه فضاهاي آموزشي و امر مدرسه سازي توجه ويژه داشته باشيم.

فرماندار نمين هم روستاي سلوط اين شهرستان را آئينه تمام نما و تابلوي خيرين استان توصيف و از زحمات و تلاش هاي خيرين ساكن در اين روستا و اهالي خير مقيم آن در تهران تقدير كرد.

سيدمهدي جوادي گفت: ويژگي هاي نيكوي خيرين اين روستا در دستگيري از ضعفا و نيازمندان و انجام كارهاي عام المنفعه بايد در استان برجسته سازي شود تا براي اهالي ساير مناطق استان نيز الگو قرار بگيرد.

شهرستان نمين در 25 كيلومتري شرق اردبيل قرار دارد.

7120/6018/6016