۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۱۰
کد خبر: 81567492
T T
۰ نفر

همرزمان شهید : صیاد شیرازی از طراحان تاسیس بسیج بود

۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۱۰
کد خبر: 81567492
همرزمان شهید : صیاد شیرازی از طراحان تاسیس بسیج بود

تهران - ایرنا- چندتن از یاران و همرزمان شهیدصیاد شیرازی در شانزدهمین سالگرد شهادت وی در مراسمی در تهران گوشه هایی از خصلتهای این امیر شهید را بازگو كردند.

به گزارش خبرنگارایرنا، امیرسیدحسام هاشمی به عنوان یكی از حاضران در این همایش با اشاره به حضور صدها تن از بسیجیان در مراسم سالگرد شهید صیاد شیرازی با بیان خاطره ای گفت: حضرت امام در پنجم آذر 58 فرمان تاسیس بسیج مستضعفین را دادند ولی صیادشیرازی كه درآن زمان درجه سروانی داشت، در شهریور 58 هسته بسیج مردمی را در اصفهان پایه گذاری كرد.

این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به خاطره ای گفت: نخستین ناوهواپیمابر آمریكایی در شهریورماه سال 58 وارد خلیج فارس شد و شهیدصیاد در آن زمان با درجه سروانی در استان اصفهان در ارتش بود و در همان زمان خطر وقوع جنگ را پیش بینی و در 80 مسجد اصفهان زمینه آموزش و تجهیز نیروهای داوطلب مردمی برای استفاده از سلاحهای سبك را با كمك نیروهای آموزش ارتش ایجاد كرد.

امیر هاشمی با اشاره به حضور چشمگیر نیروهای بسیجی در سالن همایش های بین المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن گفت: نیروهای بسیجی كه بزرگترین عملیاتهای سالهای نخست جنگ را با موفقیت و كمترین میزان تلفات به ثبت رساندند، همان بسیجیانی بودند كه هسته آموزشی آنها را شهید صیاد شیرازی گذاشته بود.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان هم در این گردهمایی گفت: شهدا الگوهای اصلی تربیت اسلامی هستند و بدون داشتن الگوهای عملی ، الگوهای نظری محقق نخواهند شد.

محمود گلزاری الگوبرداری از سیره و رفتار شهدا برای ترسیم سبك زندگی ایرانی - اسلامی را نیاز امروز جامعه دانست .

امیر خرم طوسی دیگر همرزم شهید صیاد بود كه در شانزدهمین سالگرد شهادت وی به بیان خاطره ای از رشادتها و دینداری اوپرداخت .

وی گفت: در دوران آموزشی دانشكده افسری شبی ما را برای جلسه ای فراخواندند و این جلسه تا 12 شب طول كشید و تقریبا همه بچه ها رمقی نداشتند ولی در پایان جلسه شهید صیاد پیشنهاد كردند كه با برگزاری دعای كمیل این نشست را با معنویت همراه كنیم كه همقطاران بنده با طرح اینكه انشاالله در فرصت مناسب دیگری مزاحم جناب سرهنگ خواهیم شد همگی جلسه را ترك كردیم ولی بعد خبردار شدیم كه ایشان مراسم دعای كمیل را هم برگزار كردند.

در حاشیه این مراسم رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم ولایتمداری را از ویژگیهای بارز شهید صیاد شیرازی برشمرد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم گفت: در دورانی كه همه، ارتش و سپاه را دو لشگر الهی می نامیدند ، شهید صیاد معتقد بود كه این دو یك لشگر الهی هستند.

در این مراسم همچنین خواهر شهید صیاد شیرازی خاطره ای از ارادت شهید بزرگوار به مادرشان را بیان كرد كه چگونه با وجود خستگی جنگ ، به محض ورود به تهران به بیمارستان آمده و تا صبح پای تخت مادر ایستاد.

شانزدهمین سالگرد شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی عصرشنبه در محل همایش های بین المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن به همت ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور شماری از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران ، بسیجیان و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی برگزار شد.

اجتمام /1370 /1449