۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸
کد خبر: 81571046
T T
۰ نفر
27 هزار دانش آموز كاشانی تحت پوشش طرح  سلامت دهان و دندان قرار می گیرند

كاشان- ایرنا- 27 هزار دانش آموز ابتدایی كاشان تحت پوشش مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت در حوزه دهان و دندان قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، كارشناس مسوول واحد بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشكی كاشان روز سه شنبه در آیین راه اندازی واحد دندانپزشكی درمانگاه بهداشتی درمانی صدوقی اظهار داشت: این واحد با اعتباری افزون بر 500 میلیون ریال برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی عمومی به گروه هدف (مادران باردار و كودكان و دانش آموزان 6 تا 12 سال) راه اندازی شده است.

دكتر محمد فرجی به ارائه خدمات سطح یك و دو شامل آموزش، كشیدن دندان، ترمیم، جرم گیری، فلوراید تراپی و شیار پوشی برای كودكان زیر 14 سال اشاره كرد و افزود: این خدمات با تعرفه های دولتی و تحت پوشش بیمه های پایه ارایه می شود.

وی به ارایه خدمات پیشگیرانه توسط یونیت سیار دندانپزشكی در مدارس اشاره و خاطرنشان كرد: در سال گذشته 22 هزار دانش آموز در مراكز بهداشتی درمانی این شهرستان تحت اقدامات فلوراید تراپی و شیارپوشی قرار گرفتند.

فرجی با اشاره به توسعه این خدمات از طریق یونیت های سیار دندانپزشكی در مدارس افزود: كودكان به دلیل عدم آگاهی از تغذیه سالم از نظر سلامت دندان ها آسیب پذیرترند كه انجام درست این خدمات تا حدود 70 درصد از پوسیدگی دندان آنها جلوگیری می كند و موجب می شود تا دندان های كودك 10 تا 13 سال مشكل پیدا نكند.

مدیر آموزش و پرورش كاشان نیز در این آیین با اشاره به برنامه پیشگیرانه سلامت دهان و دندان در دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: 27 هزار دانش آموز این مقطع در 160 مدرسه ابتدایی درحال تحصیل هستند.

محمود خدمتی افزود: كلینیك فرهنگیان كاشان در سالجاری برای سلامت دهان و دندان برنامه ریز كرده است.

وی به توزیع دوهزار بسته سلامت با اولویت دانش آموزان روستایی اشاره و تاكید كرد: امسال نیز بخشی از این بسته ها در مناطق محروم و حاشیه ای شهر توزیع خواهد شد.

یكصد دندانپزشك در بخش دولتی و خصوصی و هشت كلینیك و مركز دولتی كاشان فعالیت دارند.

طرح تحول سلامت دهان و دندان بسته دیگری از تحول نظام سلامت مربوط به موضوع پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در مدارس آغازشد، كه در اجرای آن طی یك و نیم سال دانش موزان مقطع دبستان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

3009/6021