به گزارش ایرنا، خسرو نظری روز سه شنبه در جمع معاونین و مدیران نواحی مختلف آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در صورت عملیاتی شدن این توافق، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از طریق دانشگاه فرهنگیان آموزشهای لازم را برای كسب مهارت حرفه ای و صلاحیت معلمی دریافت و سپس جذب آموزش و پرورش می شوند.
وی سال تحصیلی جاری را یكی از منحصر بفردترین دوره های تحصیلی در كشور دانست و گفت: امسال برای اولین بار شاهد افزوده شدن 200 هزار دانش آموز ابتدایی به مجموعه آموزش و پرورش، خروج 25 هزار نیروی بازنشسته و كاهش 25 درصدی حق التدریس ها براساس عملكرد خرداد 93 بودیم.
نظری ادامه داد: تمام این اقدامات و دستاوردها در سایه اتحاد، همدلی و هماهنگی كاركنان شكل گرفت و در واقع تبلور شعار رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت جهادی بود.
این مسوول از تدوین و عملیاتی كردن نظام جامع برنامه ریزی خبر داد و گفت: این برنامه از سطح ستاد تا مدرسه را در بر میگیرد و حاصل آن نیز جمع كردن تمام برنامه های پراكنده ای است كه شاید در برخی مواقع حتی در تناقض با یكدیگر قرار می گرفتند و در نهایت به عنوان ساختار در معاونتها، مراكز و ستادها اجرا خواهد شد.
نظری در ادامه تمركز زدایی و تفویض اختیارات به استانها را از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد و افزود: میزان تراكم نیروی انسانی، نقل و انتقالات و سایر موارد در این زمینه مربوط به خود استان ها است و وزارتخانه نباید خود را درگیر تمام مسایل استانها كند.
وی، نگهداری و ارتقای سرمایه انسانی را از عمده ترین مسایل آموزش و پرورش دانست و اعلام كرد: یكی از سیاست های ما در راستای جلوگیری از نقل و انتقال معلمان، انتخاب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بوم برای بوم است تا دانشجو پس از دانش آموختگی در همان بومی كه پذیرش شده است بكار گرفته شده و زمینه ماندگاری نیروی انسانی در محل خدمت خود فراهم شود.
نظری درباره كلاس های چندپایه نیز گفت: براساس جدول صفحه شش ساماندهی نیروی انسانی، در كلاس های چندپایه امسال تغییراتی بوجود آمده است و انتظار داریم به سمت كیفیت بخشی و عدالت آموزشی مورد انتظار حركت كند.
وی درباره مجتمع های آموزشی عشایری و روستایی نیز گفت: در حال حاضر 29 هزار نفر نیروی انسانی تنها در بخش اجرایی این مجتمع های آموزشی فعالیت می كنند درحالیكه با منحل كردن این مجتمع ها و آزادسازی بخش زیادی از این تعداد نیرو می توان كمبود نیروی انسانی را جبران كرد.
نظری حذف معلم راهنما و یا ناظر آموزشی را یكی از اقدامات نادرست طی چند سال گذشته ذكر كرد و گفت: تلاش می كنیم معلم راهنما را مجددا در آموزش و پرورش كشور احیا كنیم.
وی عملكرد آموزش و پرورش را در زمینه هوشمند سازی مدارس ضعیف ارزیابی كرد و افزود: هوشمندسازی مدارس و توسعه فناوری نباید از مقطع متوسطه آغاز شود بلكه باید در دوره ابتدایی زمینه ای را فراهم كنیم كه دانش آموز پس از اینكه به سطحی از توانایی آموزشی دست یافت، توسط خانواده و به عنوان یك نیاز پیگیر شود.
نظری اظهار كرد: از این رو اعتباری برای توسعه فناوری، هوشمندسازی پایه ششم و تعلیم درس كار و فناوری اختصاص می یابد تا تحركی در این زمینه ایجاد شود.
وی از اجرای طرح تبلت برای دانش آموزان از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: این طرح از سال جدید در تمام كشور بصورت پایلوت با حداقل اعتبارات مالی اجرا خواهد شد.
نظری اضافه كرد: در این طرح به اندازه نیاز هر واحد آموزشی تبلتها در اختیار مدارس پایلوت قرار خواهد گرفت تا پس از سنجش میزان بازدهی و در صورت موفقیت در سراسر كشور اجرا شود.
وی طرح تبلت را هم راستا با طرح هوشمندسازی مدارس دانست و بیان كرد: این ایده میكوشد با تكیه بر فناوریهای روز در فرایند آموزش نقش آفرین باشد تا نیازهای آینده جامعه به این فناوری پاسخ داده شود.
رییس مركز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه بر استفاده از ظرفیت مشاركت های مردمی در توسعه و تعالی آموزش و پرورش تاكید كرد.
بیش از 12 میلیون و 600 هزار دانش آموز در مدارس كشور تحصیل می كنند.
7388/ 6128/1772
استخدام پنج هزار نیروی انسانی در دستور كار آموزش و پرورش است
۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۰۰
کد خبر:
81571662
قزوین- ایرنا- رییس مركز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزیر آموزش و پرورش گفت: در توافقی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری استخدام پنج هزار نفر در آموزش و پرورش در دستور كار است.