۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۱۱
کد خبر: 81572421
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامي به بانوان در دنياي امروز هويتي دوباره بخشيد

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: انقلاب اسلامي با پيروي از آموزه هاي ناب اسلامي به بانوان در دنياي امروز هويتي دوباره بخشيد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي روز چهارشنبه در همايش سبك زندگي فاطمي كه همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن در اروميه برگزار شد، افزود: آموزه هاي دين مبين اسلام، توجه بسيار زيادي به حقوق اقشار مختلف مردم به ويژه بانوان و دختران دارد كه با وقوع انقلاب اسلامي، اين آموزه ها در موارد زيادي نمود پيدا كرد و در حال حاضر، ايران اسلامي هويت بخش بانوان در دنياي امروزي به شمار مي رود.

وي به جايگاه والاي زنان در دين مقدس اسلام اشاره كرد و افزود: اين دين الهي جايگاهي ويژه به زنان داده و بر مقام اين قشر ارج نهاده كه نشانه هاي اين امر در جاي جاي سيره پيامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نمود دارد.

وي اضافه كرد: آيات و روايات مختلفي از ائمه معصومين (ع) وجود دارد كه در آنها به صراحت به منزلت زن اشاره و بر حفظ حرمت او تاكيد شده است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي خطاب به بانوان اظهار كرد: شما بايد افتخار كنيد و برخود بباليد كه دين اسلام اين چنين مقام زن را ستوده و شما در جامعه اي اسلامي كه مبتني بر آيين اسلام است، زندگي مي كنيد.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي ادامه داد: در بسياري از اوقات، همت زنان فراتر از مردان است و چه بسا با اين همت خود نقش سازنده تري در عرصه هاي مختلف ايفا كرده اند.

وي گفت: مهمترين كار زنان، تربيت فرزنداني متعهد است و با اين كار مي توانند زمينه رشد و اعتلاي بيش از پيش جامعه را در عرصه هاي مختلف موجب شوند.

در اين همايش از زنان برتر و برگزيده آذربايجان غربي كه در حوزه هاي مختلف مقامهاي شاخص كشوري را كسب كردند، با اهداي هدايايي تجليل شد.

21 فروردين ماه امسال مصادف با بيستم جمادي الثاني سالروز ميلاد حضرت فاطمه (س) و آغاز هفته بزرگداشت مقام زن در كشور بود.

از 21 تا 27 فروردين نيز به همين مناسبت هفته بزرگداشت زن نام گرفته كه در اين هفته برنامه هاي متعددي در راستاي تكريم بانوان برگزار مي شود.

حضرت زهرا (س) در بيستم جمادي الثاني سال پنجم بعثت در مكه به دنيا آمدند.

8135/2093