۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۵۵
کد خبر: 81573985
T T
۰ نفر
خمين رتبه برتر رشته حفظ قرآن كريم در استان مركزي را دارد

خمين- ايرنا- رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خمين گفت: قاريان اين شهرستان رتبه برتررشته حفظ قرآن مجيد از نظر كميت در استان مركزي را به خود اختصا ص داده اند.

سعيد مختاري فرد عصر روز پنج شنبه همزمان با آخرين روز از هفته فرهنگي خمين در جشن پايان دوره 130 حافظ نونهال در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان افزود: از 150حافظ كل قرآن كريم در استان مركزي 70 حافظ در موسسه هاي قرآني خمين فعاليت دارند.

وي آشنايي نونهالان و نوجوانان با كلام وحي را يكي از بركات نظام جمهوري اسلامي دانست واظهار كرد: مسوولان فرهنگي، مربيان قرآني و مبلغان ديني نقش مهمي در مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان دارند.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خمين اضافه كرد: قران و احاديث ائمه اطهار(ع) بهترين سپردر برابرتوطئه هاي فرهنگي غرب است و تنها را مقابله با اين پديده هاي شوم پناه بردن به كلام وحي و حفظ ارزشهاي ديني است .

وي گفت: اين تعداد نونهال با حفظ يك، دو، سه، پنج و هفت جزء قران با علاقه خود، تلاش خانواده و مربيان توانسته اند در اين رده سني به چنين موفقيت بزرگي دست يابند.

مختاري فرد گفت: براساس طرح هشت ساله حفظ قرآن كريم كه از سوي موسسه دارالقران كشور در نظر گرفته شده ، حافظان قبل از دريافت مدرك ديپلم متوسطه ، با شركت در آزمون حفظ كل قرآن كريم، مي توانند مدرك ليسانس علوم قرآني را دريافت كنند.

وي اضافه كرد: يك بانو در سال 93 از خمين توانسته مدرك تخصصي درجه دو قرآن را در سطح كشور دريافت كند كه وي اكنون به عنوان بهترين مربي قراني استان مركزي است

در اين مراسم با حضور حجت الاسلام سيد علي حسيني امام جمعه و محمد ابراهيم رضايي نماينده مردم خمين در مجلس شوراي اسلامي از حافظان قرآن كريم و مربيان با اهدا لوح تقدير تجليل شد.

پنج موسسه قرآني در شهرستان خمين فعاليت دارند.ك/2

8122/6199/6012