۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81575387
T T
۰ نفر
همدلي و همزباني با ارائه خدمات مناسب دستگاه ها به ارباب رجوع محقق مي شود

سنندج - ايرنا - مديركل سازمان بازرسي استان كردستان گفت: همدلي و همزباني دولت و ملت با ارائه بهترين خدمات به ارباب رجوع توسط دستگاه هاي اجرايي و قضايي، محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمود رضا مهر روز شنبه در جلسه بازرسي از عملكرد اداره كل اوقاف و امور خيريه استان كردستان در سنندج نظارت و بازرسي را از ضروريات و راه حل مشكلات و ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع دانست و افزود: با برنامه ريزي و تقويت ابعاد نظارتي برنامه، شاهد ارائه خدمات مطلوب و كاهش مشكلات مردم خواهيم بود.

وي نظارت بر اجراي صحيح قوانين را گام نخست رسيدن به سازمان پاك دانست و گفت: نظارت و تقويت ابعاد نظارتي اولويت اول سازمان بازرسي در زمينه پيشگيري از فساد اداري و صيانت از مديران خدوم است.

مديركل بازرسي كردستان با اشاره به منويات رهبري در خصوص مبارزه با زمين خواري و اهميت اقتصاد در چند سال اخير اظهار كرد: در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري(مدظله) دو مبحث مبارزه با زمين خواري و اقتصاد از اولويت هاي كار سازمان بازرسي كشور قرار گرفته است.

وي لازمه رشد و شكوفايي اقتصاد را انجام نظارت هاي بيشتر در محورهاي اقتصادي دانست و گفت: آسيب شناسي دستگاه هاي اجرايي باعث اجراي با كيفيت برنامه هاي نظارتي مي شود.

مهرورز با تقدير از عملكرد كاركنان اداره كل اوقاف و امور خيريه در سال گذشته گفت: كاركنان اوقاف امانتداران واقفين خير انديشي هستند كه با وقف اموال خود زمينه رفع محروميت ها و معضلات جامعه را فراهم آورده اند.

وي رفع اختلافات اوقاف با ساير ارگان ها را از اولويت هاي بازرسي از اين اداره كل دانست و افزود: آسيب شناسي مشكلات اوقاف با منابع طبيعي، ثبت، جهاد، شهرداري و ساير دستگاه هاي دولتي و قضايي از برنامه هاي كاري اين دوره از نظارت ها است.

مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان نيز در اين جلسه گفت: نظارت و بازرسي موجب ارتقاء خدمت رساني دستگاه هاي خدمات رسان مي شودآورد.

سلمان روحي با اشاره به منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) افزود: همدلي و همزباني با اعتماد سازي و اطلاع رساني صحيح و به موقع محقق مي شود.

وي حوزه كار اوقاف را بسيار گسترده دانست و گفت: با وجود بيش از هزار و 600موقوفه ، دو هزار مسجد، 17 هزار رقبه و 10 هزار هيات امناء ، دامنه وسيعي از فعاليت ها در دستور كاري اداره كل اوقاف و امور خيريه قرار دارد.

مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان اظهار كرد: با راه اندازي سامانه جامع موقوفات تمام امورات موقوفات و بقاع متبركه استان مديريت شده و هيچ اقدامي خارج از سامانه انجام نمي شود.

وي ادامه داد: پرداخت و دريافت اجاره بها، غبار روبي و تمام مسايل مالي موقوفات و بقاع متبركه از طريق سامانه انجام مي گيرد و بر همين اساس درصد اشتباهات انساني بسيار كاهش يافته و سرعت و دقت انجام امور بالارفته است.ك/2

7348/1904