۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰
کد خبر: 81578514
T T
۰ نفر

نظريه هاي شهيد مطهري همچنان تازه و راهگشاست

۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰
کد خبر: 81578514
نظريه هاي شهيد مطهري همچنان تازه و راهگشاست

اروميه - ايرنا - مديركل دفتر امور فرهنگي اجتماعي استانداري آذربايجان غربي گفت: شهيد مطهري از متفكرين برجسته و انديشمند فرزانه معاصر بود كه با گذشت سالها از شهادتش همچنان نظريه ها و افكارش در مورد اداره امور جامعه و دين پژوهي تازه و راهگشاست.

به گزارش ايرنا به نقل از سايت اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، هوشنگ عطاپور روز دوشنبه در جلسه هماهنگي بزرگداشت شهيد مطهري و مقام معلم و استاد افزود: بايد با تمام ظرفيت و ابزارهاي فرهنگي براي معرفي شخصيت والاي آن انديشمند فرزانه بخصوص براي قشر جوان و دانشجويان تلاش شود.

وي به سياست دولت تدبير و اميد در استفاده از ظرفيت دستگاههاي فرهنگي براي معرفي موضوعات و مناسبت هاي مختلف اشاره كرد و گفت: بايد در اين زمينه از توان و ظرفيت سازمانهاي مردم نهاد و مشاركت دادن اين سازمانها در برنامه هاي بزرگداشت هفته معلم و به نوعي مردمي كردن اين برنامه بيشتر استفاده شود.

عطاپور بر مشاركت، همكاري و پشتيباني تمامي دستگاههاي فرهنگي در برگزاري برنامه هاي بزرگداشت هفته معلم و استاد تاكيد كرد و ادامه داد: در اين راستا بايد از ظرفيت شبكه هاي اجتماعي نيز براي معرفي شخصيت شهيد مطهري و مناسبت هاي فرهنگي و اجتماعي استفاده كرد.

معاون پژوهش، برنامه ريزي و نيروي انساني آموزش و پرورش و دبير ستاد بزرگداشت مقام معلم نيز در اين جلسه به برنامه هاي اداره كل آموزش و پرورش استان در هفته گراميداشت مقام معلم اشاره كرد و گفت: برگزاري سي و يكمين يادواره بزرگداشت مقام معلم، حضور معلمان و فرهنگيان در نماز جمعه و ديدار با نماينده ولي فقيه در استان، توزيع بسته هاي فرهنگي در خصوص معرفي ابعاد شخصيتي استاد مطهري در بين نمازگزاران، برپايي نمايشگاه و ايستگاه صلواتي در محل برگزاري نماز جمعه، برپايي نمايشگاهها و مسابقات فرهنگي و ورزشي مختلف در مدارس، برگزاري دوره هاي آموزشي از آثار شهيد مطهري و ديدار با پيشكسوتان فرهنگي و خانواده شهدا از جمله اين برنامه هاست.

علي محمدي ادامه داد: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم اولين موزه مدرسه كشور در مدرسه 22 بهمن اروميه افتتاح و همچنين از كتاب خاطرات پيشكسوتان فرهنگي رونمايي مي شود.

وي تجليل از معلمان نمونه را از برنامه هاي شاخص اين هفته عنوان كرد و افزود: 498 معلم نمونه منطقه، 26 نفر معلم نمونه استاني و يك معلم نمونه و برتر كشور انتخاب شده اند كه همزمان با بزرگداشت هفته معلم تجليل مي شوند.

در ادامه اين جلسه نمايندگان دانشگاهها و مديران كل دستگاههاي فرهنگي به بيان برنامه هاي نهادها و دستگاههاي اجرايي مربوطه مناسبت بزرگداشت شهيد مطهري و هفته بزرگداشت مقام معلم را پرداختند.

7125/6008