۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳
کد خبر: 81580612
T T
۰ نفر

چاقي جوانان آمريكايي، ارتش آن كشور را لاغر مي كند؟

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳
کد خبر: 81580612
چاقي جوانان آمريكايي، ارتش آن كشور را لاغر مي كند؟

تهران - ايرنا - شبكه خبري 'سي.ان.ان' گزارش داد، چاقي در ميان جوانان آمريكايي بتدريج به يكي از مهمترين معضلات ارتش آن كشور در جذب نيروهاي تازه نفس تبديل مي شود.

سي.ان.ان روز چهارشنبه در گزارشي با عنوان 'آنقدر چاقند كه نمي توانند بجنگند' به نقل از ژنرال 'آلن بتشلت' Allen Batschelet مسئول جذب نيروهاي تازه نفس در ارتش آمريكا، هشدار داد در پنج سال آينده بسياري از جوانان اين كشور به حدي دچار چاقي مي شوند كه به خدمت گرفتن آنان امكانپذير نخواهد بود و ارتش با كمبود نيروي نظامي كار آمد دست به گريبان خواهد شد.

اين مقام نظامي آمريكايي تاكيد كرد: چاقي مي رود به يك مساله امنيت ملي در آمريكا مبدل شود.

سي.ان.ان در ادامه گزارش داد: از 195هزار جوان آمريكايي كه براي پيوستن به ارتش آمريكا نام نويسي كرده اند، تنها 72 هزار نفر واجد شرايط جذب هستند. برخي از اين جوانان به دليل داشتن سوء پيشينه و يا خالكوبي بيش از حد صلاحيت ندارند و 10 درصد هم به خاطر چاقي زياد داراي شرايط جذب نيستند.

درحالي كه آمار 10 درصدي چاقي جوانان براي جذب در ارتش آمريكا چندان حساسيت برانگيز نيست، اما ژنرال بتشلت دراين باره گفت: اين مساله يكي از موارد بسيار مشكل زا است، چراكه وضعيت نامطلوب بهداشت تغذيه در ميان جوانان آمريكا روندي ادامه دار و صعودي است.

بتشلت افزود: برآورد مي شود تا سال 2020 اين آمار به بيش از 50 درصد برسد، يعني از هر 10 نفر متقاضي پيوستن به ارتش آمريكا تنها دو نفرامكان پذيرفته شدن را خواهند داشت.

اين ژنرال آمريكايي مدعي شد، از آنجايي كه ارتش آمريكا يكي از پيشگامان توسعه انساني در جهان است، كاهش كاركنان در نيروهاي ارتش نگران كننده خواهد بود.

سي.ان.ان در ادامه گزارش افزود: افزايش آمار چاقي بعنوان يكي از موارد رد صلاحيت در پيوستن به ارتش آمريكا تاكنون مورد توجه مقامات نظامي اين كشور نبوده، اما اكنون انتشار آمارهاي هشدار دهنده، آنان را به اين مساله حساس كرده است.

به گزارش اين شبكه خبري و به نقل از كارشناسان بهداشتي، 70درصد جامعه بزرگسال آمريكا دچار چاقي است و به رغم هشدارها، به اين مساله بعنوان يك امر عادي نگاه مي شود.

ارتش آمريكا بالغ بر يك ميليون و 100 هزار نيرو دارد، از اين تعداد بيش از 546 هزار نفر فعال و آماده به خدمت و 557 هزار نفر نيز جزو نيروهاي ذخيره و يا گارد ملي هستند.

اروپام ** 1302**1561**1517