۱۴ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8158110
T T
۰ نفر
یک فرمانده عراقی:آمریکا مسوولیت آموزش نیروی هوایی عراق را برعهده دارد ......................................................................
بغداد،خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/05/86 خارجی.نظامی.عراق.نیروی هوایی.
فرمانده کل نیروهای هوایی عراق گفت: نیروهای آمریکایی بیشترین مسوولیت آموزش یگان هوایی عراق را بر عهده دارند.
سرلشکر " کمال عبدالستار البرزنجی" روز یکشنبه این مطلب را در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در بغداد در خصوص نقش کشورهای خارجی در آموزش نیروی هوایی عراق بیان کرد.
وی ادامه داد : کشورهای عضو نیروهای چند ملیتی به طور جمعی در آموزش نیروهای هوایی عراق همکاری می کنند اما با توجه به امکانات بالا و دانش مریکایی است.
وی که در حضور دو فرمانده ارشد آمریکا سخن می گفت اضافه کرد که نیروهای هوایی عراق می خواهد ازاین فرصت استفاده کند وازدانش و تجارب نیروی هوایی آمریکا استفاده کند.
سرلشکر البرزنجی قدرت هوایی عراق را در حال پیشرفت دانست و گفت: نیروی هوایی جدید عراق از سال 2004 متناسب با نظام جدید حاکم بر عراق تاسیس و اکنون در حال تجهیز است.
وی تاکید کرد که نیروهای هوایی عراق هنوز نیازمند آموزش است و اغلب کادر این نیرو از اعضای نیروهای هوایی سابق این کشور هستند.
البرزنجی ادامه داد که در زمان حاضرفعالیت نیروی هوایی محدود به عملیات گشت زنی ، رزمایش و انتقال نیرو و تجهیزات می شود.
وی پیش بینی کرد که در آینده نزدیک نیروهای هوایی عراق قادر خواهد بود تا در ماموریتهای نظامی شرکت کند.
وی ادامه داد که نیروهای هوایی عراق اخیرا 16 بالگرد گشتی از نیروهای آمریکایی تحویل گرفته است.
سرلشکر البرزنجی گفت که ازابتدای سال 2004 میلادی تاکنون تمامی هواپیماها و بالگردهای مورد نیازبرای نیروی هوایی عراق به صورت هدیه از ارتش آمریکا دریافت شده است.
وی در خصوص ارزیابی اش از سطح توانمندی هوایی عراق قبل و بعد از سقوط رژیم صدام گفت که نیروی هوایی عراق در دوره رژیم بعث براثر جنک هشت ساله باایران و سپس جنک خلیج فارس و تحریم نظامی به طور جدی آسیب دید.
وی ادامه داد که اکنون نیروی هوایی عراق به طور صحیح و علمی در حال بازسازی است و در آینده نیروهای هوایی عراق به سطح مطلوب و مورد انتظار خود خواهد رسید.
خاورم 2291/252/1508 شماره 089 ساعت 15:56 تمام
۰ نفر