۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷
کد خبر: 81586866
T T
۰ نفر

موقوفه باغ و عمارت شوكت ‌آباد بيرجند افتتاح مي‌شود

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷
کد خبر: 81586866
موقوفه باغ و عمارت شوكت ‌آباد بيرجند افتتاح مي‌شود

بيرجند - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي از افتتاح موقوفه باغ و عمارت شوكت‌ آباد بيرجند همزمان با روز 13 ماه رجب امسال خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي اوقاف خراسان جنوبي، حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي در نخستين كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي خراسان جنوبي با اشاره به برگزاري طرح آرامش بهاري و سوگواره ياس نبوي در 42 امامزاده شاخص افزود: در طول اجراي طرح يك ميليون و 135 هزار و 499 نفر با حضور در بقاع متبركه استان از خدمات مختلف طرح بهره مند شدند.

وي ادامه داد: براي اجراي اين دو طرح يك ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.

وي با بيان اينكه امسال ويژه برنامه تحويل سال در سطح 23 بقعه متبركه استان اجرا شد، افزود: طرح خيمه‌هاي معرفت در ايام نوروز امسال در 28 بقعه برگزار شد كه 120 هزار و 300 نفر از برنامه‌هاي طرح بهره‌مند شده است.

مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي از ثبت 20 وقف جديد از ابتداي سال جاري در استان خبر داد و گفت: ارزش اين وقفيات 5 ميليارد و 205 ميليون تومان بوده است.

حجت الاسلام گرايلي با اشاره به اينكه در ايام نوروز 26 بقعه متبركه به صورت شبانه‌روزي پذيراي زائران و مسافران بوده، ادامه داد: تعداد 132 هزار و 864 نفر در اماكن متبركه استان اسكان داده شدند.

وي به برپايي نماز جماعت در 31 بقعه متبركه استان در ايام نوروز اشاره كرد و افزود: در اين مدت 17 پايگاه مشاوره و پاسخگويي شرعي در بقاع متبركه برپا شده است.

معاون مديركل امور اجتماعي استانداري خراسان جنوبي نيز در اين جلسه گفت: نوروز امسال در راستاي صيانت از حقوق شهروندي 14 تيم بازرسي در استان تشكيل شد.

محمد محمدي با اشاره به اينكه استقبال از باغ اكبريه در ايام نوروز بسيار خوب بوده بيان كرد: طي بازرسي هاي صورت گرفته از پايانه‌هاي مسافربري وضعيت تغذيه و بهداشت در آنها مناسب نبوده است.6054