۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۴۴
کد خبر: 81590309
T T
۰ نفر

يادواره 400 شهيد دانش آموز خراسان شمالي برگزار مي شود

۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۴۴
کد خبر: 81590309
يادواره 400 شهيد دانش آموز خراسان شمالي برگزار مي شود

بجنورد - ايرنا - مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان شمالي از برپايي دهمين يادواره 400 شهيد دانش آموز اين استان در نيمه دوم ارديبهشت ماه خبر داد.

به گزارش ايرنا سيدعلي اركاني فرد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پررنگ دانش آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: 30 درصد نيروهاي رزمنده ما در ميدان جنگ را دانش آموزان تشكيل مي دادند.

وي هدف از برگزاري اين يادواره را انتقال پيام خون شهيدان به نسل امروزي عنوان و بيان كرد: پيام شهدا به همسالان خود اين است كه مدرسه جاي علم و دانش و جبهه دانشگاه انسان سازي است و بايد همواره در مسير اعتلاي اسلام و انقلاب تلاش كرد.

اركاني فرد افزود: براي آشنا ساختن نوجوانان و جوانان كنوني با شهيدان دانش آموز، مجموعه اي شامل سرگذشت، سبك زندگي، اهداف و پيام اين شهدا با همكاري دانش آموزان سرگذشت پژوه گردآوري و منتشر شده است.

وي همچنين از چاپ 6 عنوان كتاب ديگر در شهرستان هاي استان خبر داد و گفت: از دو عنوان از اين كتاب ها با عناوين 'مشتاقان پرواز' و 'فريادهاي حماسه' در يادواره شهيدان دانش آموز رونمايي خواهد شد.

يادواره 400 شهيد دانش آموز خراسان شمالي، 17 ارديبهشت ماه در سالن گلشن بجنورد برگزار مي شود.

برپايي نمايشگاهي از تصاوير و آثار شهيدان، تقدير از خانواده شهدا، ختم قرآن و ديدار با خانواده شهدا از جمله برنامه هاي اين يادواره خواهد بود.

استان 867 هزار نفري خراسان شمالي دو هزار و 652 شهيد تقديم نظام اسلامي كرده است.

5132