۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۲۰
کد خبر: 81590605
T T
۰ نفر
سرپرست فنی رقابت های دوومیدانی قهرمانی كشور زنان :‌ در پنج ماده شانس كسب سهمیه داریم

تهران – ایرنا – سرپرست فنی رقابت های دوومیدانی قهرمانی كشور زنان معتقد است با حمایت بیشتر فدراسیون و انجام تمرینات منسجم تر ، زنان در سطح آسیا شانس كسب سهمیه در پنج ماده المپیك را دارند.

فریبا سراجی درگفت و گو با ایرنا تصریح كرد: نتایجی كه این بازیكنان در رقابت های قهرمانی كشوركسب كردند امیدوار كننده بودودر صورتی كه در فرصت باقی مانده تا رقابت های قهرمانی آسیا بتوانند تمرینات بیشتر و بهتری داشته باشند كسب سهمیه المپیك خواسته ای دور از دسترس نیست.

به گفته وی، علاوه بر لیلا رجبی درپرتاب وزنه ،‌ سایر دوندگان زن ایرانی نیزمی توانند درمواد هفت گانه ،‌100 متر ،‌200 و 400 سهمیه كسب كنند.

عضو كمیته فنی فدراسیون دوومیدانی با بیان اینكه ركوردهای زنان درسطح المپیك نیست ، گفت:‌ تمرینات دوندگان ،‌پرتابگران و پرندگان زن به طور دایمی و با انگیزه بالا در حال انجام است، اما اگر بیشتروبا برنامه ریزی بهتر از سوی فدراسیون ها پیگیری شود می توانند در كسب سهمیه المپیك در رقابت های قهرمانی آسیا نتایج قابل توجهی بدست آورند.



** سطح این دوره از رقابت ها ازهر نظر بالاتر از فصل گذشته بود

سرپرست فنی رقابت های دوومیدانی قهرمانی زنان كشور سطح این دوره از رقابت ها را به دلیل حضور دوندگان استان های بیشتر بالاتر از دوره های قبل عنوان كرد وگفت:‌داوری این رقابت ها نیز در سطح بسیار خوبی بود وبیشتر ورزشكاران از نحوه برگزاری و زمانبندی مناسب این رقابت ها نیز راضی بودند.

سراجی گفت: دراین دوره از رقابت ها 137 ورزشكار از 22 استان در 22 رشته دو، میدانی ، پرش ها و تركیبی شركت كردند وشاید ركورد های زیادی جابجا نشد، اما ورزشكاران جوان در سطح خودشان و مدت فعالیت شان در این رشته ركوردهای جالبی برجا گذاشتند.

وی بااشاره به الناز كمپانی كه در ماده 100متر با مانع توانست ركورد زنی كند، گفت: این ورزشكاران انگیزه بسیار بالایی دارند و امیدواریم با ادامه تمریناتشان بتوانند در آسیا نیز نتایج قابل قبولی كسب كرده و برای كشور افتخار آفرینی كنند.

درجریان این مسابقات الناز كمپانی با ثبت ركورد 14 ثانیه و 30صدم ثانیه در ماده 100 مانع، ركورد ملی را كه پیش از این در دست خودش بود (ركورد قبلی 14 ثانیه و 48 صدم ثانیه )به میزان 18 صدم ثانیه بهبود بخشید.

به گفته عضو كمیته فنی فدراسیون دوومیدانی، زنان در مواد 100 مترآزاد ، 100 متر با مانع ، 200 متر ،‌400 متر و 400 متر با مانع ،‌ 800 متر ، 1500 متر ، سه هزار متر با مانع ، پنج هزار متر، 10 هزار متر ،‌پیاده روی ، چهار در 100 متر ، 4 در 400 متر ،‌پرتاب وزنه ، پرتاب نیزه ،‌پرتاب دیسك ،‌پرتاب چكش ،‌پرش طول، پرش ارتفاع ، سه گام ، پرش با نیزه و تركیبی هفتگانه با هم رقابت كردند .

در پایان این رقابت ها تیم استان فارس به عنوان اول دست یافت ، گلستان دوم شد و همدان به عنوان سوم دست یافت .

سراجی درخصوص عملكرد استان تهران در این دوره از رقابت ها گفت:‌ تعدادی از دوندگان این استان به دلیل آسیب دیدگی حضور نداشتند و همین مساله موجب كاهش امتیاز این استان شد و نتوانست عنوانی كسب كند.



**ركوردهای دوندگان ایرانی در حد المپیكی نیست اما به ركوردهای آسیا نزدیك است

عضو كمیته فنی فدراسیون دوومیدانی با بیان اینكه ركورد زنان دونده ایرانی درحد المپیك نیست ولی به ركوردهای آسیا بسیار نزدیك است ،‌ گفت:‌ دلیل این فاصله شروع دیرهنگام این رشته توسط ورزشكاران است.

وی كمبود ورزشگاه و سالن های ورزشی ودسترسی سخت خانواده ها برای استفاده ازاین فضاها را عامل اصلی دیرآغازشدن فعالیت ورزشكاران این رشته عنوان كرد.

سرابی اضافه كرد: برای شروع به موقع فعالیت ورزشكاران و فعالیت از سنین كودكی باید تعامل قابل قبولی بین وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ایجاد شود تا با حمایت های مالی فدراسیون فرصت لازم برای فعالیت منتخبان مدارس فراهم شود.

برترین نفرات مواد مختلف رقابت های دوومیدانی قهرمانی زنان كشور به شرح زیر است :‌

فرزانه فصیحی از اصفهان 100 متر ، مریم طوسی از تهران 200 و 400 متر ، سهیلا نادری از البرز 800 متر ، زهرا ملكی از اردبیل 1500 متر ، پریسا عرب از مركزی پنج هزار متر ، فاطمه محمدی از خراسان رضوی سه هزار متر ، الناز كمپانی از گلستان 100 متر با مانع ،‌شهلا محمدی از قزوین در 400 متر با مانع ، پریسا عرب از مركزی در دوی 10 هزار متر ،‌ ملیحه سختی از اصفهان پیاده روی 10 هزار متر ، مهسا كارگر از اردبیل پرش ارتفاع ، ثریا قلیچ نیازی از گلستان در پرتاب نیزه ، فاطمه خیاطی از همدان در پرتاب وزنه و پرتاب دیسك ، سمانه كوه كن از گلستان در پرش طول ، جواهر زمانی از گلستان در پرش سه گانه ، زهرا قلیچ راد از گلستان در پرتاب چكش ، سپیده توكلی از تهران در هفتگانه ، چهار در 100 متر (تیمی ) اصفهان و چهار در 400 متر (تیمی ) فارس .

بیش از 120 بانوی ورزشكار از استانهای فارس، گلستان، همدان، خراسان رضوی، اصفهان، تهران ، اردبیل، البرز، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، بوشهر، قم، آذربایجان غربی، گیلان، مركزی، خراسان جنوبی، كردستان، یزد و ایلام در این رقابتها حضور داشتند. بر اساس اعلام كمیته بانوان این رقابتها ملاك فدراسیون برای انتخاب ورزشكاران جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا -خرداد ماه بود و به زودی كمیته فنی بر اساس نتایج این رقابتها جهت اعزامی ورزشكاران تصمیم گیری خواهد كرد.

ورزشی (4)**1828**1590