۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۵:۲۳
کد خبر: 81592769
T T
۰ نفر
جان كری: واكنش اسرائیل به مذاكرات هسته ای ایران و 1+5 بیمارگونه است

تهران-ایرنا- جان كری وزیر امور خارجه آمریكا روز شنبه موضع گیری های رژیم صهیونیستی در قبال مذاكرات هسته ای با ایران را بیمارگونه و ناشی از اختلال روانی آن رژیم دانست و این واكنش ها را «هیستریك» خواند.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع مصر، كری در مصاحبه با شبكه 10 رژیم صهیونیستی گفت: این توافق برای 10 یا 15 سال نخواهد بود بلكه توافق دایمی و ابدی است.

كری افزود: واكنش اسرائیل به توافق هسته ای با ایران، نوعی رفتاری «هیستریك» است.

هیستری، حالتی در فرد است كه اضطراب را به نشانه‌های بیماری تبدیل كند و آن نشانه‌ها بعدا كم و بیش به شخصیت فرد هیستریك منتقل شود. برای مثال سربازی كه در جنگ خیلی مضطرب باشد ممكن است بینایی خود را ناگهان از دست بدهد. ولی آزمایش‌ها نقصی در چشمان او نشان ندهند، با این حال سرباز هیستریك اصرار دارد كه نابیناست و تا زمانی كه او را از خط مقدم جبهه دور نكنند، بینایی او باز نمی‌گردد.

وزیر امور خارجه آمریكا تاكید كرد كه بازرسان سازمان بین المللی انرژی هسته ای به طور مرتب عملیات بازرسی را از تاسیسات هسته ای ایران انجام خواهند داد.

«جان كری» چهارشنبه گذشته برای اولین بار در محل اقامت سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل حاضر شد و با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران دیدار كرد.

این اولین بار بود كه یك مقام آمریكایی در این محل حاضر می شد. ظریف پس از این دیدار گفت كه نگرانی خود را نسبت به بحث های مطرح شده در داخل آمریكا به ایشان منتقل كردیم.

وی افزود، كری بار دیگر تاكید كرد كه آمریكا بر تعهدات بین المللی خود فارغ از مشكلات داخلی پایبند خواهد بود.

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امورخارجه و عضو تیم مذاكره كننده كشورمان نیز اخیرا با اشاره به نگارش پیش نویس توافق نامه ایران و شش قدرت طرف مذاكره گفت: مذاكره كنندگان ایران یك « كار سنگین دو ماهه را شروع كرده اند ».

وی افزود: هدف ما این است كه ظرف چند روز آینده به پیش نویس توافق جامع برسیم.

عضو ارشد تیم مذاكره كننده ایران گفت: اگرچه كارسختی است و به طور حتم این اولین پیش نویس پر از موارد اختلافی و پرانتر خواهد بود كه باید بعدا در مورد آن ها تصمیم گیری شود.

شبس**9241**1613