۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲
کد خبر: 81592958
T T
۰ نفر
توفيقات سپاه از بركت معنويت و بصيرت حاصل شده است

تهران - ايرنا - مسوول معاونت تربيت و آموزش عقيدتي سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه معنويت با فلسفه وجودي سپاه در هم تنيده شده است، گفت: توفيقات امروز سپاه ثمره ارتقاي معنويت و بصيرت در اين نهاد انقلابي و مردمي است.

به گزارش ايرنا از اعلام روز يكشنبه روابط عمومي كل سپاه ، حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا ادياني اين مطلب را همزمان با فرا رسيدن 12 ارديبهشت ماه سالروز شهادت علامه شهيد مرتضي مطهري و آغاز هفته عقيدتي – سياسي سپاه در تشريح نقش و جايگاه معنويت در نهاد انقلابي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام كرد.

11 تا 17 ارديبهشت ماه به عنوان هفته عقيدتي و سياسي نامگذاري شده است.

وي با بيان اينكه معنويت با فلسفه وجودي سپاه عجين و درهم تنيده است، گفت: انقلاب اسلامي ما انقلابي ديني و معنوي بود و تاسيس اين نهاد مقدس به فرمان امام (ره) به منظور حفاظت از انقلاب و دستاوردهاي آن ماموريت و رسالت ديني و انقلابي بود كه بر عهده جوانان پر شور انقلابي گذاشته شد.

مسوول معاونت تربيت و آموزش عقيدتي سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه افزود: علاوه بر اين زماني كه انتظارات و رهنمودهاي امام و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) را مرور مي كنيم متوجه مي شويم كه محور اصلي و مركز ثقل اين انتظارات تقويت و تعميق معرفت، ايمان و معنويت است.

حجت الاسلام و المسلمين ادياني با تاكيد بر اينكه هويت و حقيقت سپاه و پاسداري مربوط به معنويت است ، اظهار داشت: تا به امروز نيز توفيقات سپاه در عرصه هاي گوناگون به دليل حفظ و ارتقاي اين روحيات معنوي بوده است.

وي بزرگترين توفيق سپاه را مقبوليت و محبوبيت مردمي اين نهاد مكتبي عنوان و تصريح كرد: اينكه پس از گذشت بيش از 3 دهه نهاد معنوي و مردمي سپاه توانسته محبوبيت خود را حفظ كرده و مورد اعتماد مردم متدين باشد در سايه پاكي و معنويت سپاه است.

حجت الاسلام و المسلمين ادياني تصريح كرد: توفيق ديگر سپاه كه در سايه معنويت ديني بدست آمده تربيت و ساخت نيروي عظيم مردمي بسيج است و تربيت و سازماندهي انسان هاي مومن و فداكاري به منظور نقش آفريني در صحنه هاي مختلف و عرصه هاي پيش روي انقلاب اسلامي از توفيقات بزرگي است كه سپاه در سايه معنويت به آن دست يافته است.

مسوول معاونت تربيت و آموزش عقيدتي سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه در بخش ديگري از سخنانش گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي اين معاونت در راستاي ارتقاي معنويت و نهادينه سازي شايستگي هاي پاسداري در سال 93 ارائه و تصريح كرد: برگزاري دوره هاي تربيت آموزشيار قرآن كريم كاركنان از مهمترين اقداماتي است كه به منظور ترويج فرهنگ انسان ساز و معنويت بخش قرآن كريم و ضرورت تامين و تربيت مربيان مورد نياز و ايجاد توانمندي در پايوران و پرسنل وظيفه با رويكرد هر پاسدار به مثابه يك مربي قرآن در قالب 134 ساعت كار آموزشي برگزار شد.

وي اجراي متمركز دوره هاي تربيت و تعالي خانوادگي با هدف بصيرت و معنويت افزايي و ايجاد صميميت بيشتر در خانواده ها را از ديگر اقدامات اين معاونت برشمرد و اظهار داشت: برگزاري دوره تربيت و تعالي فرماندهان و مديران ، اعضاي هيات علمي ، روحانيون و مربيان در مشهد مقدس ، اجرا متمركز دوره هاي تربيت و تعالي كاركنان در شهر مقدس مشهد و قم، برگزاري جلسات اخلاقي فرماندهان و مديران، اجراي متمركز برنامه هاي عقيدتي سياسي دوره عمومي افسري و تربيت پاسداري در قم نيز از ديگر اقدامات معاونت تربيت و آموزش عقيدتي سياسي طي دو سال گذشته است.

حجت الاسلام و المسلمين ادياني با اشاره به ديگر اقدامات اين معاونت افزود: اعزام اساتيد برجسته اخلاق به رده هاي سپاه، تهيه و توليد نشريه هفتگي موعظه خوبان و آموزش احكام برگزاري دوره هاي تربيت و تعالي سربازان منتخب در قم، برگزاري دوره هاي رزم مقدماتي نخبگان و اعضاي هيات علمي سربازان در شهر مقدس قم، راه اندازي و تشكيل اتاق فكر و تهيه لوح فشرده اخلاق و احكام از ديگر اقدامات معاونت تربيت و آموزش عقيدتي سياسي در سال هاي 92 و 93 است.

وي تاكيد كرد: همه فرماندهان و مسئولان به ويژه دست اندركاران و متوليان فرهنگ و تربيت در سپاه مي بايست ارتقاي معنويت را مساله و دغدغه اصلي خود بدانند تا اين امتياز منحصر به فرد سپاه را همچنان به عنوان يك سرمايه ارزشمند و بي بديل براي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران حفظ كند.

اجتمام(1)**7029**1436