۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۳۰
کد خبر: 81595329
T T
۰ نفر
رییس شورای عالی استان ها: شوراها از اركان مهم نظام جمهوری اسلامی هستند

بروجرد- ایرنا- رییس شورای عالی استان های كشور با بیان اینكه شوراها از اركان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: ظرفیت بالای شوراها در كشور و دارا بودن نیروهای متخصص راه را برای خدمت به نظام و ملت هموار كرده است.

به گزارش ایرنا؛ غلامرضا بصیری پور روز دوشنبه در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان بروجرد، افزود: شوراها باید خود را باور داشته باشند تا بتوانند انتظارات مردم را با حذف فاصله ها برآورده كنند.

وی حفظ جایگاه شوراها را برای استفاده حداكثری نظام از ظرفیت آنها ضروری خواند و افزود: متاسفانه شوراها رشد خوبی در كشور نداشته اند.

بصیری پور گفت: شوراها پارلمان های محلی هستند و با خودباوری می توانند برای نظام و ملت موثر و مفید باشند.

وی با بیان اینكه نظام شورایی می تواند به خوبی مشكلات كشور را حل كند، افزود: شعار شوراها در سال همدلی و همزبانی حمایت از دولت است.

رییس شورای عالی استان های كشور با اشاره به وجود 38 هزار شورا با 117 هزار عضو در ایران، اظهار كرد: 427 شورای شهرستان و یكهزار و 160 شورای شهر در كشور فعالیت دارند.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد نیز در این نشست شوراها را بازوی قدرتمند دولت خواند و اظهار داشت: بخش زیادی از كار دولت را شوراها بدون هیچ هزینه ای انجام می دهند.

مسلم پورقاسمیان افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش بسزایی در شكوفایی و پیشرفت كشور دارند لذا توجه به ظرفیت آنها ضروری است.

وی گفت: شوراها با همكاری با مجموعه شهرداری و دیگر نهادها و ادارات می توانند آثار مثبتی برای جامعه داشته باشند.

اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای بروجرد در این نشست مسایل و مشكلات خود را بیان كردند.

استان لرستان دارای سه هزارو 500 نفر عضو در شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد.

7190/3022