۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۰۳
کد خبر: 81596639
T T
۰ نفر
مردم سالاري ديني، جمهوري اسلامي را ساير نظام ها متمايز كرده است

مهاباد - ايرنا - امام جمعه مياندوآب گفت: مردم سالاري ديني و مشاركت سياسي مردم در جمهوري اسلامي اين نظام را از ساير نظام هاي سياسي منطقه متمايز كرده است.

حجت الاسلام حميد حسن زاده روز سه شنبه در همايش روز عقيدتي سياسي سپاه كه با حضور جمعي از مسوولان اجرايي مهاباد، فرماندهان و مربيان سپاه و بسيج اين شهرستان افزود: ملت ايران با نثار خون هزاران نفر از جوانان اين مرز و بوم توانستند به حكومت ستمشاهي پايان داده و نظام مقدس جمهوري اسلامي را برقرار كنند.

وي اضافه كرد: ملت ايران به هيچ كس اجازه نمي دهد كه به دستاوردهاي ارزشمند انقلاب و نظام جمهوري اسلامي كه برگرفته از دين مبين اسلام است، خدشه اي وارد سازد و وحدت و همبستگي مردم را از بين ببرد.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: محافظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در راستاي حفظ نظام جمهوري اسلامي و پايبندي به ارزش هاي والاي اين انقلاب است.

امام جمعه مياندوآب گفت: قوانين نظام جمهوري اسلامي نيز برگرفته از اين آيين آسماني بوده و مردم سالاري ديني مبتني بر تعاليم اسلامي و محوريت ولايت منشاء اقتدار اين نظام مقدس است.

وي اضافه كرد: استكبار جهاني به بهانه هاي گوناگون در كشورهاي اسلامي نفوذ كرده و نظام هاي ارزشي و باورهاي ديني مردم را تضعيف مي كنند.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: لازم است در اين برهه حساس از تاريخ، مسلمانان جهان عليه استكبار جهاني و نقشه هاي شوم آن متحد و هم صدا شوند و به دخالت ها و زياده خواهي هاي آن در كشورهاي مختلف پايان دهند.

مسوول دفتر نمايندگي ولي فقيه در قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد نيز در اين همايش با بررسي ابعاد شخصيتي شهيد مرتضي مطهري گفت: شهيد مطهري يكي از شخصيت هاي برجسته دوران انقلاب بود و در اين راه جان خود را نيز فدا كرد.

حجت الاسلام جعفرصادق طيب نژاد افزود: لازم است جوانان و نسل هاي امروزي با مطالعه آثار و سخنراني هاي اين شهيد والامقام با افكار و عقايد وي آشنا شوند و وي را الگوي زندگي خود قرار دهند.

وي اضافه كرد: تا زماني كه جوانان ما شخصيت هايي مانند شهيد مطهري را الگو و سرمشق زندگي خود و پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي قرار مي دهند، هيچ آسيبي كشور را تهديد نمي كند.

در پايان اين همايش از بازنشستگان، فرماندهان و مربيان قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد با اهداي لوح قدرداني شد.

12 ارديبهشت سالروز شهادت شهيد مرتضي مطهري به نام روز عقيدتي سياسي سپاه و بسيج نامگذاري شده است.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب اذربايجان غربي واقع شده است.

3020/6185/6008