۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۲:۰۰
کد خبر: 81596982
T T
۰ نفر
شكست تجاوزسعودی ها وپیروزی یمنی ها/ نبرد با تروریست ها درالقلمون حتمی است

بیروت – ایرنا – سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان تاكید كرد: تجاوز سعودی ها علیه یمن ناكام مانده و به هیچ یك از اهداف اعلام شده خود دست نیافته است و اكنون شكست عملیات توفان قاطعیت و پیروزی یمنی ها كاملا آشكار و غیرقابل انكار است.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله كه سه شنبه شب از طریق تلویزیون المنار به طور زنده سخنرانی كرد، اظهارداشت: امروز در مقابل نیرنگ و فریبكاری رسانه ای سعودی ها برای گمراه ساختن افكار عمومی از زمان پایان عملیات توفان قاطعیت تاكنون قرار داریم.

دبیركل حزب الله تصریح كرد: سعودی ها 40 روز قبل جنگ علیه یمن را تحت عنوان توفان قاطعیت و همچنین اهداف آن را اعلام كردند و 26 روز بعداز این تجاوز گفتند كه توفان قاطعیت متوقف و مرحله عملیات بازگرداندن امید شروع شده كه در حقیقت ادامه تجاوز با شدت و خشونت بیشتری است.

سید حسن نصرالله گفت: به عنوان یك شهروند عرب حق دارم از این نبرد كه به اسم عرب شروع شده سئوال كنم، كدامیك از اهداف این تجاوز محق شده است، آیا سعودی ها و همپیمانانش مشروعیت ادعایی را به یمن بازگردانده اند ، آیا عبدربه منصور هادی به یمن ، عدن و یا صنعا بازگشته ؟ آیا جلوی ارتش و كمیته های مردمی یمن را گرفته اند؟ آیا سلاح انصارالله را مصادره كرده اند؟ و آیا هیمنه ایران را كه مدعی آن بودند از یمن دور كرده اند؟



**صلابت و مقاومت یمنی ها علت شكست تجاوز سعودی ها بعدازلطف الهی

وی با بیان اینكه امشب در باره اوضاع و تحولات یمن ، عراق ، سوریه و لبنان به ویژه نبرد القلمون صحبت می كند، تصریح كرد: علت شكست سعودی ها بعد از لطف الهی ، ثبات ، پایداری ، مقاومت ، صلابت و شجاعت یمنی ها و جایگاه مردمی ارتش و كمیته های مردمی است.

دبیركل حزب الله با بیان اینكه « عملیات بازگرداندن امید نیرنگی دیگر برای پوشش شكست و ناتوانی مرحله اول تجاوز سعودی ها است»، خاطرنشان كرد كه سعودی ها اهدافی بزرگ اعلام كردند كه برای تحقق آنها نیاز به جنگی طولانی مدت و ورود به عملیات گسترده زمینی بود در حالیكه جرئت ورود به آن را نداشتد و به همین دلیل همچنان به دنبال اجاره كردن ارتش كشورهای دیگر هستند و امروز شنیدیم كه ارتش سنگال قرار است وارد جنگ شود.

سید حسن نصرالله گفت كه برای عملیات بازگرداندن امید اهدافی بسیار ناچیز و ساده تعیین كرده اند تا بتوانند ادعا كنند این اهداف تحقق یافته و به موفقیت دست یافته اند.

وی افزود: از سرگیری سریع روند سیاسی مطابق قطعنامه شورای امنیت و ابتكار خلیجی و مطالبات گفت وگوهای ملی ، ادامه حمایت از یمن ، ادامه مبارزه با تروریسم، ادامه تخلیه اتباع خارجی و افزایش كمك های پزشكی به ملت یمن در مناطق خسارت دیده ، فراهم كردن فرصت برای تلاش های بین المللی ، جلوگیری از تحركات و عملیات نظامی حوثی ها و همپیمانان آن ، ایجاد همكاری بین المللی برای جلوگیری از رسیدن سلاح به حوثی از هوا و دریا ، اینها اهداف عملیات مرحله بازگرداندن امید هستند.



** سیطره سعودی آمریكایی بر یمن هدف اصلی تجاوز آنها

دبیركل حزب الله با بیان اینكه این اهداف ساده قابل تحقق هستند، فاش كرد كه هدف حقیقی آنها همچنان سیطره سعودی آمریكایی بر یمن و به زانو درآوردن مردم این كشور است اما هر روز كه می گذرد بیشتر عجز و ناتوانی آنها مشخص می شود و متاسفانه تنها نتیجه نابودی یمن بر سر مردم و اهالی آن است.

سید حسن نصرالله اظهارداشت: سعودی ها و همپیمانانش از درخت یمن بالارفتند اما نیمه های راه مجبور شدن پایین بیایند و نتوانند هیچكدام از اهداف اصلی خود را محقق كنند.

دبیركل حزب الله به یك نیرنگ و فریبكاری رسانه ای دیگر سعودی ها اشاره كرد و گفت كه مدعی حمایت از ملت یمن و مبارزه با تروریسم هستند اما آیا بمباران خانه ها و مناطق مسكونی به طور مستمر و بی وقفه و كشتار غیرنظامیان به ویژه كودكان و زنان با استفاده از سلاح های ممنوعه و خطرناك مانند بمب های خوشه ای حمایت از مردم یمن است؟

وی خاطرنشان كرد: آیا تقدیم سلاح و مهمات به القاعده و همپیمانی با القاعده و مزدوران منصور هادی ، فراهم كردن فضا برای نفوذ بیشتر تروریست های تكفیری در یمن و بمباران ارتش و كمیته های مردمی یمن به نفع القاعده مبارزه با تروریسم است و برای بازگرداندن امید صورت می گیرد؟

دبیركل حزب الله تصریح كرد: آیا جلوگیری از رسیدن كمك های بشردوستانه از هر نقطه جهان به یمن و بمباران فرودگاه ها به ویژه در صنعا و نابود كردن باند فرودگاه ها در جهت هدف اعلام شده كمك به مردم یمن است؟ آیا بمباران باند فرودگاه برای جلوگیری از نشستن هواپیمای حامل كمك های ایران با هدف حمایت از مردم یمن صورت گرفت؟

سید حسن نصرالله با بیان اینكه آیا كارشكنی های سعودی ها برای پیچیده كردن روند سیاسی و دور شدن یمنی ها از گفت وگوهای سیاسی در یك سرزمین بی طرف كه گروه های اسلامی و ملی یمن خواستار آن هستند؛ كمك به روند سیاسی در یمن است؟



** سعودی ها درصدد فریب دادن افكار جهانی هستند

وی تاكید كرد كه ادعای توقف جنگ و عملیات توفان قاطعیت با هدف فریب دادن جامعه جهانی بوده كه فراتر از آن دروغ و تزویری بیش نبوده است و شاهد هستیم كه بعداز عملیات بازگرداندن امید جنایات و خشونت های سعودی ها با شدت بیشتری ادامه یافته است.

دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد: اكنون بعد از 40 روز از جنگ علیه مردم یمن ، ارتش و گروه های ملی این كشور تسلیم نشده و زانو نزده اند و بر حفظ حاكمیت ، آزادی و استقلال كشورشان و مبارزه با متجاوزان اصرار دارند و همچنان سرفرازانه ایستاده اند و هیچ علامت شكستی در آنها دیده نشده است.



** تاكید بر مسئولیت جامعه جهانی

سیدحسن نصرالله همچنین به مسئولیت جهانی و كشورها و ملت ها از جمله ملت های منطقه در قبال ملت مظلوم یمن اشاره كرد و خواستار تلاشی همگانی برای پایان تجاوز ائتلاف تحت رهبری سعودی ها ، شكستن محاصره هوایی ، دریایی و زمینی یمن با هدف فراهم شدن امكان رسیدن كمك های غذایی و دارویی و سوخت شد تا جلوی یك فاجعه خطرناك و بزرگ انسانی گرفته شود.

وی تاكید كرد كه سیاست سعودی ها شكست خورده است و ناكامی این تجربه در ویتنام و جنگ های صهیونیست ها علیه لبنان اثبات شده است و هرگز برای آنها پیروزی و موفقیت به ارمغان نخواهد آورد.

دبیركل حزب الله اظهارداشت: به متجاوزان علیه ملت مظلوم یمن می گویم، رفتار و اقدامات شما هرگز معادله درگیری را به نفع شما تغییر نمی دهد و تنها باعث آشكارتر شدن چهره پلید و زشت شما و قانع تر شدن مردم یمن نسبت به تجاوزگری ، ظلم و ستمكاری شما خواهد شد و آنها را در مبارزه و دفاع از حاكمیت ، استقلال، كرامت و وحدت خود متحدتر می كند.

سیدحسن نصرالله گفت: كشورهای جهان به ویژه كشورهای اسلامی و عربی باید مسئولیت خود را برای شكستن محاصره یمن با هر بها و به هر شكلی برعهده بگیرند تا به سرعت مواد غدایی و دارویی ، تجهیزات پزشكی و سوخت وارد یمن شود.



** طرح آمریكا، تجزیه كشورهای منطقه ازجمله عراق، سوریه و یمن است

وی در بخش بعدی سخنان خود به موضوع عراق پرداخت و افزود: بعداز سیطره داعش بر موصل و برخی دیگر از استان های عراق و تهدید كشورهای دیگر منطقه مانند اردن ، كویت و عربستان ، تشكیل ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریكا اعلام شد.

دبیركل حزب الله تاكید كرد كه همواره گفته و امروز هم می گویم كه آمریكا برای جنگ با داعش جدی نیست و به دنبال وقت كشی است و هیچ شتابی ندارد و حتی از خطر و تهدید و جنایات داعش برای موفقیت طرح هایی در منطقه سوء استفاده می كند.

سید حسن نصرالله با بیان اینكه طرح آمریكا در منطقه از جمله عراق ، تقسیم و تجزیه كشورها بر مبنای طایفه و نژاد است، خاطرنشان كرد: آمریكا درصدد تجزیه عراق به كرد و عرب و تقسیم عرب ها به سنی و شیعه است و همین سیاست را در سوریه ، یمن و لیبی دنبال می كند.



** طرح های آمریكا منطقه را در به سوی جنگ های داخلی پیش می برد

وی هشدار داد كه نتیجه این طرح آمریكا و اسراییل ایجاد كشورهای ضعیف و دشمن یكدیگر و همچنین شروع جنگ های داخلی است كه صدها سال ممكن است طول بكشند.

دبیركل حزب الله گفت: امروز این طرح و نیت آمریكا با تصویب قانونی در كنگره این كشور آشكارتر شده است و براساس این قانون دولت امریكا می تواند عشایر سنی و كردهای عراق را مسلح كند و دولت مركزی این كشور را نادیده بگیرد و منزوی سازد.

سید حسن نصرالله به حمایت مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف از جهاد دفاعی و رویارویی با داعش و دفاع از همه مناطق و همه ملت عراق بدون استثناء اشاره كرد و افزود: دولت ، نیروهای نظامی و الحشد الشعبی عراق بر همین منوال عمل می كنند و جنگشان با داعش مبنای طایفه ای و منطقه ای نیست و استان سنی نشین صلاح الدین شاهدی بسیار روشن است كه برای آزادی آن همه عراقی ها از طوایف و مذاهب مختلف جنگیدند وشهید دادند.

وی با تاكید به اینكه آمریكایی ها درصدد تضعیف دولت مركزی و ارتش و نیروهای عرافی در جنگ با گروه تروریستی داعش در الانبار و موصل است، این روند را بسیار خطرناك دانست و اظهارداشت: به همین دلیل مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف موضع روشن و صریح خود را در قبال این خطر اعلام و آن را رد كرده است و این موضع را نزد دولت ، مجلس ، علما ، سیاستمداران و احزاب عراقی شاهد هستیم.



** نباید ساكت بمانیم

دبیركل حزب الله تصریح كرد: مسئولیت ما این است كه ساكت نمانیم و این طرح بسیار، بسیار و بسیار خطرناك امریكا را رد كنیم و جلوی آن را بگیریم زیرا طرح تقسیم و تجزیه كشورها به عراق ختم نمی شود بلكه از اینجا شروع می شود و به زودی به كشورهای دیگر مانند سوریه و یمن سرایت می كند و حتی پادشاهی سعودی نیز استثنا نخواهد شد.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان كرد: به گذشته بازگردیم، الان هم همان منطق گذشته را كه باندهای یهودی بر فلسطین سیطره یافتند ، مطرح می كنند و می گویند این مسئله به عراق و یا سوریه مربوط است و به لبنانی ها و یا مصری ها ارتباط ندارد.



** این یك اشتباه كشنده است

وی تاكید كرد : این یك اشتباه كشنده است زیرا منطقه ، تاریخ ، آینده و حال ، چالش ها و خطرهای فراروی ما یكی است و نباید به مسائل كشورهای دیگر بی تفاوت باشیم ، آیا فلسطین را كه امروز از جنایات صهیونیست ها رنج می كشد، نمی بینید؟ نباید اجازه داد تا سوریه ، عراق ، یمن ، لیبی و دیگر كشورهای عربی را به سرنوشت فلسطین دچار كنند.



** با شایعه سازی می خواهند در سوریه پیروز شوند

دبیركل حزب الله گفت: در چند روز گذشته و بعد از سقوط شهر جسر الشغور در استان ادلب به دست گروه های مسلح ، شاهدیم كه موجی از شایعات و خبرسازی ها در رسانه ها و شبكه های ماهواره ای و پایگاه های اجتماعی به راه افتاده كه همه جنگ روانی هستند.

سید حسن نصرالله افزود: همه می دانند كه در منطقه و از سالها قبل یك اتاق سیاه مسئول اداره جنگ روانی است تا بتوانند از هر فرصت و روزنه ای برای تاثیر گذاری بر مردم استفاده كنند.

وی خاطرنشان كرد: شایعات و دروغ پردازی ها بیشتر بر جوانب وابعاد طایفه ای متمركز هستند و پیوسته می بینیم ، می شنویم و می خوانیم، سقوط ادلب و حالا سقوط جسر الشغور به معنای پایان نظام سوریه در هفته های آینده است و حتی شایعه كردند كه ارتش سوریه قدرت خود را از دست داده و یا همپیمانان سوریه آن را تنها گذاشته و به ویژه شایعه كردند كه ایران در قبال پرونده هسته ای ، سوریه را فروخته است و همین مسایل را در باره روسیه مطرح كرده اند.

دبیركل حزب الله تصریح كرد: مثلا شایعه كردند كه ساحل سوریه در آستانه سقوط قرار دارد و مردم نمی دانند به كجا فرار كنند و حتی مدعی شدند كه علوی ها به سوی مرزهای لبنان حركت كرده و دولت لبنان مانع ورود آنها شده و حزب الله بر دولت لبنان فشار وارد كرده تا اجازه دهد آنها وارد خاك لبنان شوند. اینها واقعا دروغ هایی بزرگ هستند.

سید حسن نصرالله اظهارداشت: با این جنگ روانی درصدد هستند تا اراده و عزم و ایستادگی مردم سوریه را بشكنند و آنچه را از راه جنگ در چهار سال گذشته نتوانستند محقق كنند با دروغ پردازی ، شایعه سازی و جنگ روانی بدست آورند و متاسفانه این جنگ روانی گاهی نتیجه بخش است و موصل و صلاح الدین عراق شاهد آن هستند.

وی از سوری ها و لبنانی ها خواست تا به این شایعات توجهی نكنند و بدانند كه این ادعاها درست نیستند ودر چارچوب جنگ روانی قرار دارند.

دبیركل حزب الله تاكید كرد: آنچه در باره موضع ایران گفته می شود ، درست نیست، چند روز قبل حضرت امام خامنه ای دام ظله از این موضوع به روشنی سخن گفتند و اظهار داشتند، ما فقط در خصوص موضوع هسته ای مذاكره می كنیم و به حفظ منافع همپیمانان خود بسیار اصرار داریم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان كرد: در مورد روسیه من زیاد آشنایی ندارم اما هیچ نشانه ای بر دور شدن آن از نظام سوریه وجود ندارد و به ما گفته شده است كه رهبری روسیه در كنار نظام سوریه قرار دارد.

وی با تاكید به اینكه باید دلایل سقوط ادلب و جسر الشغور بررسی و ریشه یابی شود ، تصریح كرد: چگونه می گویند نظام و ارتش سوریه قدرت خود را از دست داده اند در حالیكه اكنون در چندین جبهه می جنگد، مقاومت می كند و به موفقیت های زیادی به طور روزانه دست یافته است.

دبیركل حزب الله با بیان اینكه جنگ صحنه شكست و پیروزی است ، اظهارداشت: در لبنان برخی بسیار عجول هستند و در این چهار ساله گذشته پیوسته به مخالفان سوری تبریك گفته اما مشخص شده كه سرابی بیش نبوده است.



** حزب الله در هر شرایطی در كنار ملت سوریه می ایستد

سید حسن نصرالله تاكید كرد: خطاب به ملت عزیزمان در سوریه می گویم كه حزب الله با شما است و تحولات هرگونه كه رقم بخورد ما در كنار شما باقی خواهیم ماند و هرگز شما را ترك و رها نمی كنیم و در روزهای گذشته در مناطقی از سوریه حاضر شدیم كه در سال های گذشته نرفته بودیم.

وی گفت: معتقدیم كه این نبرد فقط نبرد ملت سوریه نیست و ورود ما به سوریه به دلایل احساسی ، عاطفی ، گروهی و شخصی ، طایفه ای و حزبی نبوده است ، ما براساس یك تشخیص روشن تغییر ناپذیر كه شواهد امروز آن را مورد تایید و تاكید قرار می دهد وارد سوریه شدیم و هدف ما دفاع از خودمان ، سوریه ، لبنان و همه منطقه است.



** نبرد القلمون حتمی است

دبیركل حزب الله در ادامه سخنان خود به تحولات در جبهه القلمون سوریه اشاره كرد و گفت كه آنچه در القلمون رخ می دهد به میادین دیگر ارتباطی ندارد.

سید حسن نصرالله افزود: ما از نیت های گروه های مسلح و آماده شدن آنها برای حمله و تجاوز به لبنان بعداز ذوب شدن برف ها اطلاع داشتیم و تجاوزهای كنونی آنها به مواضع لبنانی و اشغال خاك لبنان این اطلاعات ما را تایید می كند.



** نمی توانیم منتظر سراب بمانیم

وی با بیان اینكه « اگر دولت لبنان به مسئولیت خود عمل كند ما با آن و در كنار آن خواهیم بود اما تا چه زمانی باید منتظر سراب بمانیم در حالی كه روشن است دولت قادر به حل تهدید گروه های مسلح نیست»، اظهارداشت: اگر دولت لبنان قادر بود تاكنون دست به اقدام می زد و اگر قادر بوده و اقدام نكرده پس مقصر است.

دبیركل حزب الله تاكید كرد: حزب الله تاكنون هیچ گونه موضع رسمی در خصوص نبرد القلمون اعلام نكرده و البته آمادگی ها و نشانه هایی وجود دارد كه مردم براساس آن صحبت می كنند اما ما تاكنون چیزی اعلام نكرده ایم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان كرد: حزب الله تاكنون در باره نبرد القلمون و زمان و مكان آن بیانیه رسمی صادر نكرده است اما برخی ممكن است از آن سخن بگویند و یا رسانه ها فرضیات و احتمالاتی را مطرح كنند.

وی تصریح كرد: اقدام برای حل اوضاع در القلمون حتمی و قطعی است اما زمان و مكان ، چگونگی و اهداف آن را ما به طوررسمی اعلام نكرده ایم.

دبیركل حزب الله خطاب به مخالفان مبارزه مقاومت با تروریست های تكفیری ، با بیان اینكه اگر برای رویارویی با این تهدید منتظر اجماع می شدیم اكنون گروه های مسلح در بیشتر مناطق لبنان بودند، تاكید كرد: ما انشاء الله برای حل ریشه ای تهدید این گروه ها حركت می كنیم و مسئولیت و قربانی دادن در این راه را تحمل می كنیم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان كرد: شاید شما نخواهید با خطر و تهدید مواجه شده و آن را از كشور، ملت و خانواده خود دور كنید ، این به خودتان مربوط می شود اما ما دور كردن این تهدید از لبنان و مردم آن را یك وظیفه و تكلیف انسانی ، اخلاقی ، ملی و دینی می دانیم .

وی تصریح كرد: هر طرفی كه توان برعهده گرفتن این وظیفه و تكلیف را داشته باشد اما از آن شانه خالی كند، باید مسئولیت آن را بپذیرد و البته هستند كسانی كه در سطوح سیاسی ، رسانه ای، كمك های مردمی و رسانه ای و یا تاییدی در كنار ما ایستاده اند و از آنها تشكر و قدردانی می كنیم.

دبیركل حزب الله گفت: ما خون خود را هدیه می كنیم تا مردم لبنان در امنیت ، كرامت و ثبات زندگی كنند و در این مرحله قصد مجادله با طرفی را ندارم.

سیدحسن نصرالله افزود: منطقه از چهار سال و چند ماه قبل تاكنون با انتقال گروه های مسلح برای ساقط كردن نظام ها و تغییر معادلات در وضعیت بحرانی به سر می برد و معتقدم كه خود آنها امروز فهمیده اند كه این گروه ها از سیطره و كنترلشان خارج شده و سحر به ساحر بازگشته است.

وی اضافه كرد: این گروه های مسلح به هیچ قانون ، شریعت و دینی پایبند نیستند و فهمی انحرافی و متوحشانه از اسلام دارند و به همین دلیل تهدیدی برای همه هستند و ما با درك زودهنگام این خطر و تهدید، مسئولیت خود را برعهده گرفته و در مبارزه با آن قربانی ها داده ایم و البته به خداوند توكل و به نصرت و تایید الهی اطمینان داریم.

خاورم ** 1324