۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۳:۴۴
کد خبر: 81598560
T T
۰ نفر
رييس اداره راه وشهرسازي خرمشهر:چهارخطه اهواز به خرمشهر با اعتبارات استاني تكميل نمي شود

آبادان- ايرنا-رئيس اداره راه و شهرسازي خرمشهر گفت:چهار خطه اهواز به خرمشهر بايد در قالب طرح هاي ملي قرار گيرد، زيرا اين جاده با اعتبارات استاني تكميل نمي شود.

رضا جلالي چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود:طرح چهار بانده كردن محور جاده اهواز – خرمشهر مستلزم تخصيص اعتبار و قرار گرفتن در رديف طرح هاي ملي است و در قالب طرح هاي استاني تكميل نمي شود.

وي با بيان ترافيك سنگين در محور اهواز به خرمشهر، گفت: علاوه بر اين ترافيك سنگين در جاده امام جعفرصادق (ع) خرمشهر تا اهواز نيز به دليل ورود كاميون هاي سنگين از سمت آبادان به طرف پل يادگار امام، بر مشكلات ترافيكي اين مسير افزوده است.

جلالي اظهار داشت:طي سال هاي گذشته به دليل افزايش فعاليت حمل و نقل دريايي در بندر و دريانوردي و پايانه مرزي شلمچه و تردد كاروان هاي راهيان نور، ترافيك جاده اي محور اهواز خرمشهر افزايش يافته است.

رئيس اداره راه و شهرسازي خرمشهر تصريح كرد:شركت نفت براي چهار بانده كردن محور اهواز به خرمشهر پيگيري هايي انجام داد ولي به دلايل مشكلات اعتباري اين كار به نتيجه اي نرسيد.

رييس اداره راه و شهرسازي خرمشهر همچنين با بيان اجراي كريدور شمال به جنوب كشور، ادامه داد:طرح كريدور شمال به جنوب در واقع تا خرمشهر پيش بيني شده است، ولي تا كمربندي جاده غرب اهواز اجرا شده و مسير 110 كيلومتري جاده اهواز – خرمشهر اجرا نشده است.

جاده اهواز خرمشهر مهم ترين جاده حمل و نقلي كشور قبل از جنگ و اصلي ترين جاده ارتباطي خرمشهر با اهواز تا خرمشهر 120 كيلومتر فاصله دارد.

علاوه بر تردد كاروان هاي راهيان نور، كاروان هاي حج و زيارت و شهروندان به طور متوسط روزانه 500 كاميون حمل كالا از جاده امام جعفر صادق(ع) و جاده قديم خرمشهر اهواز تردد مي كند.

7100/6125