۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۳
کد خبر: 81599411
T T
۰ نفر
رفع تصرف بیش از 200 هكتار از اراضی ملی در مشهد

مشهد - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مشهد از رفع تصرف بیش از 206 هكتار از اراضی ملی مشهد در سال 93 خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه واحد اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان رضوی غلامعلی صادقی گفت: در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تفكیك غیر مجاز اراضی كشاورزی 98 قطعه به مساحت تقریبی206 هزار و 660 مترمربع پس از طی مراحل قضایی و صدور قلع بنای ساخت و سازهای غیرمجاز در سال 93 آزاد شد.

وی ضمن هشدار به افراد سودجو و فرصت طلب افزود: مطالق بند 24 ماده 55 قانون شهرداری ها و همچنین ماده 3 قانون اصلاح قانون حفظ كاربری اراضی زراعتی و باغها تغییر كاربری اراضی كشاورزی ممنوع بوده و قانون گذار حتی مجازات حبس نیز برای این قبیل افراد در نظر گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین از رفع تصرف 130 هكتار از اراضی بستر رودخانه و مسیل ها خبر داد.

وی افزود: پارسال 203 مورد رفع تصرف از اراضی و بستر رودخانه ها و مسیل ها انجام پذیرفت كه معادل 130 هكتار از اراضی استان است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مبارزه با پدیده زمین خواری گفت: مقابله با زمین خواری و حفاظت از اراضی ملی از جمله مهمترین رسالت های این حوزه در سال 94 است و در حوزه پیشگیری از جرم دادستانی اقدامات مثبتی در این راستا برداشته است.

بخشی محبی دادیار حوزه پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نیز در ادامه با اشاره به پرونده های رسیدگی شده مربوط به شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه پیشگیری از جرم گفت: در سال 1393 حدود 35 پرونده در این شعبه بررسی و منتع به صدور رأی گردیده است.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق تنها در ارتفاعات جنوب حدود 30 هكتار از تصرفات غیرمجاز رفع تصرف و در اختیار متولیان آن قرار داده شده است.

7496/1211