۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۸
کد خبر: 81601488
T T
۰ نفر
دستورالعمل تشكيل ستاد مديريت بحران ابلاغ شد

تهران-ايرنا- معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور گفت: دستورالعمل تشكيل ستاد مديريت بحران در شهرداري ها توسط وزير كشور به استانداري ها ابلاغ شد.

علي نوذرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا اظهار داشت: موضوع فعاليت ستاد مديريت بحران در چهار مرحله پيش بيني و پيشگيري، آمادگي، مقابله و بازسازي و بازتواني تعريف شده است.

وي هدف اصلي ابلاغ دستورالعمل مديريت بحران را ايجاد ساختار سازماني براي اجراي وظايف شهرداري ها در مراحل چهارگانه مديريت بحران، همكاري و تعامل درون سازماني و برون سازماني با ساير سازمان ها و دستگاه هاي مرتبط به منظور تامين شرايط ايمن زندگي براي شهروندان عنوان كرد.

وي گفت: ارايه راهكارهاي جلوگيري و كنترل حوادث ثانويه بعد از وقوع سوانح بزرگ در شهرها از جمله آتش سوزي از اهداف فرعي اين دستورالعمل است.

وي ادامه داد: دبيرخانه ستاد مديريت بحران شهرداري ها در معاونت امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور به منظور انجام هماهنگي، هدايت و نظارت بر ستاد هاي مديريت بحران شهرداري هاي كشور تشكيل خواهد شد.

نوذرپور ادامه داد: چهار كار گروه در شهرداري ها و در ذيل ستاد مديريت بحران شهرداري تشكيل مي شود كه كارگروه ايمني، آتش نشاني و امداد و نجات از جمله اين كارگروه ها است. ضمن اينكه كارگروه سيلاب هاي شهري، تدفين و گارگروه اطلاع رساني و هشدار با حضور نمايندگان سازمان ها و دستگاه هاي ذي ربط از ديگر عناوين كارگروه هاي ياد شده است.

نوذرپور افزود: سازمان مديريت بحران كشور و سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور با هدف توانمندسازي و تقويت جايگاه شهرداري ها در مديريت بحران احتمالي، اعتبارات لازم را از محل منابع ملي و استاني و همچنين در غالب تصميمات شوراي هماهنگي مديريت بحران كشور، استان و شهرستان ،پيش بيني و تخصيص خواهند داد.

اجتمام**7364**1776
۰ نفر