۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰
کد خبر: 81603903
T T
۰ نفر
هيچ دانش آموخته رشته دريانوردي در كشور بيكار نيست

چابهار – ايرنا – معاون وزير راه و شهر سازي و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت : با توجه به رويكرد توسعه دريامحور و نياز به تربيت نيروي انساني ؛ هيچ دانش آموخته بيكار در رشته دريانوردي در كشور وجود ندارد.

به گزارش ايرنا محمد سعيد نژاد در مراسم گراميداشت روز معلم و آموزش و پژوهش در دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار افزود:صنعت دريانوردي و بويژه افزايش طول و حجم كشتي هاي قاره پيما كه هم اينك ساخت آنها در دنيا آغاز شده است مي طلبد رشته هاي علوم دريايي و بويژه دست يابي به دانش و فناوري روز براي عقب نماندن از تجارت جهاني در حوزه دريايي و اقيانوسي به طور جد در دستور كار قرار گيرد.

وي اظهار كرد: سازمان بنادر و دريانوردي به عنوان يك نهاد حاكميتي و فراملي و بخشي وظيفه خود مي داند از دانشگاه ها و رشته هاي متناسب با بخش هاي بنادري و ترانزيتي حمايت ويژه كند.

وي تصريح كرد: دانشگاه تخصصي دريانوردي و علوم دريايي چابهار از افتخارات و پتانسيل هاي بسيار قوي كشور در امر تربيت نيروي متخصص براي ناوگان تجاري كشتيراني بشمار مي آيد بطوريكه در ابعاد كلان كشور نيز نگاهي خاص و راهبردي به اين دانشگاه صورت مي گيرد.

وي با اشاره به اينكه بطور حتم اين دانشگاه در پيشرفت صنعت دريانوردي ايران و منطقه نقش كليدي داشته است، خاطر نشان كرد: متاسفانه در يك مقطع زماني تربيت نيرو براي ناوگان تجاري دريايي كشور متوقف شد كه با پيگيري هاي دولت تدبير و اميد و ديگر دست اندر كاران و راه اندازي مجدد رشته هاي مرتبط، صنعت دريايي كشور بطور حتم در آينده شاهد جهش هاي خوبي در تربيت نيرو و هدايت صنعت دريانوردي كشور خواهيم بود.

به گفته وي ، حضور چشم گير دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار در رشد و اعتلاي صنعت راهبردي دريانوردي نقشي مثال زدني و رو به رشد است بطوريكه اين مركز دانشگاهي توانسته با تزريق نيروهاي متخصص ، ايران اسلامي را به يكي از قطب هاي دريايي منطقه تبديل كند.

معاون وزير راه و شهر سازي افزود: با افتخار اعلام مي كنيم صنعت دريانوردي تنها صنعتي است كه در آن نيروي مازاد يا بيكار وجود ندارد و بر همين اساس جوانان مي توانند با انتخاب دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي و استفاده از توان تخصصي اين مركز علمي، خود را به بدنه صنعت دريانوردي ايران اسلامي متصل كنند.

رييس دانشگاه دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار نيز در اين مراسم با تبريك روز معلم و گراميداشت سالروز شهادت استاد مطهري با اشاره به جايگاه علم و دانش و معلم در دين مقدس اسلام اظهار داشت: خداوند متعال قدرتي به انسان بخشيده كه به واسطه آن مي تواند دنيا را به تسخير در آورد و آن هم قدرت علم و تفكر است.

دكتر امين بهزاد مهر تصريح كرد: هميشه دانشگاه به عنوان جايگاه فرهيختگان و انديشمندان براي همه مردم قابل ارج و احترام و جايگاه علم به عنوان عامل اصلي رشد و توسعه و نيز اقتدار كشور در عرصه جهاني هميشه مورد تاكيد بوده است.

مديرعامل بانك توسعه صادرات، مديركل بنادر و كشتيراني استان سيستان و بلوچستان، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ويژه چابهار و اعضاي هيات رييسه و هيات علمي دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار از ديگر شركت كنندگان اين مراسم بودند.

1744/ 6081/ 6075
۰ نفر