۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۲۳
کد خبر: 81605570
T T
۰ نفر
اكثر مردم روسیه، آمریكا را تهدید اصلی علیه كشور خود می دانند

مسكو - ایرنا - بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی در روسیه، 59 درصد مردم این كشور آمریكا را تهدید اصلی كشور خود می دانند.

روزنامه ایزوستیا روز سه شنبه نتایح نظرسنجی اخیر مركز نظرسنجی عمومی 'لواداسنتر' را منتشر كرد كه 59 درصد شركت كنندگان در آن، آمریكا را تهدید اصلی كشور خود خوانده اند.

این نظرسنجی هفته گذشته با شركت یكهزار و 600 نفر از 46 جمهوری و استان روسیه انجام گرفت.

به نوشته روزنامه روسی، 32 درصد پاسخ دهندگان در نظرسنجی لواداسنتر، آمریكا را تهدید اصلی برای روسیه نمی دانند.

ایزوستیا به نقل از خانم 'كارینا پیپیا' كارشناس مركز لوادا سنتر نوشت: اكثر شهروندان روس كه آمریكا را تهدید اصلی كشور خود می دانند از افراد سالمند و 54 درصد پاسخ دهندگان هستند. افراد دارای این دیدگاه در بین جوانان كمتر است.

روزنامه روسی با مقایسه نتایج نظرسنجی های یك دهه اخیر نوشت: شمار افرادی كه در روسیه، آمریكا را تهدید برای كشور خود می دانند، افزایش یافته است و در سال 2007 این افراد 47 درصد پاسخ دهندگان را تشكیل می دادند كه در حال حاضر به 59 درصد رسیده است.

48 درصد شركت كنندگان در این نظرسنجی هم گفتند آمریكا برای بازداشتن پیشرفت های اقتصادی روسیه تلاش می كند.

پیپیا در مورد یكی دیگر از نتایج نظرسنجی این مركز گفت: 57 درصد روسها بر این باورند كه نباید به انتقادات غرب از روسیه توجه كرد.

وی گفت: علاوه بر این شمار افرادی كه از امكان حمله نظامی به روسیه ترس دارند افزایش یافته است و اگر در سال 2007 میلادی 21 درصد مردم چنین ترسی داشتند نتایج نظرسنجی اخیر نشان داد كه 31 مردم روسیه از امكان تهاجم خارجی و اشغال كشور خود می ترسند.

كارشناس مركز لوادا سنتر ادامه داد: با وجود این كه اكثر روسها نسبت به آمریكا و اتحادیه اروپا دیدگاه منفی دارند،سناریوی نظامی و وقوع جنگ را بین روسیه و غرب رد می كنند.

وی افزود: 33 درصد پاسخ دهندگان گفتند كه اگر میان روسیه و آمریكا جنگی رخ دهد، روسیه پیروز خواهد شد و 5 درصد پیش بینی پیروزی آمریكا را كردند.

روابط بین روسیه و آمریكا در سال 2014 بصورت چشمگیری رو به وخامت گذاشت و آمریكا، روسیه را به مداخله در بحران اوكراین متهم كرد و با كمك متحدان غربی خود چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی را در مورد این كشور وضع كرد.

اروپام**391 **1561**1479