۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81605897
T T
۰ نفر

دور دور بازی در خیابان های آبادان با خودروهای لوكس

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81605897
دور دور بازی در خیابان های آبادان با خودروهای لوكس

آبادان-ایرنا-دور دور بازی، ماشین بازی، كورس یا هیجان اصطلاحی كه از راه های سرگرمی این روزهای جوانان و البته عاملی برای مرگ جوانانی تبدیل شده كه با هر فشار پای خود روی پدال گاز، یك قدم به مرگ نزدیك تر می شوند.

به گزارش ایرنا، كورس های شبانه در خیابان گاهی با حوادث تلخ همراه است و راننده این خودروها جوانانی هستند كه با سرعت به تاخت و تاز در بلوار آزادی آبادان كه به تازگی به نام شهید یاسینی مزین شده است، می پردازند.

خلوت شبانه بلوار شهید یاسینی آبادان از میدان سازمان منطقه آزاد اروند تا میدان ایثار و میثاق و میدان فرودگاه، راه را برای تخلیه انرژی یا تست سرعت اتومبیل ها باز كرده است.

اگر نیمه شب ها سری به این خیابان بزنید، رژه تجمل و نمایش خودروهای لوكس كه بیشتر آن با پلاك سازمان منطقه آزاد اروند است را مشاهده می كنید.

ورود خودروهای لوكس به منطقه آزاد اروند، با همه منافع اقتصادی آن نظیر كاهش مصرف سوخت، نوسازی ناوگان و خودروها و نو نوار شدن ماشین ها، آسب های فرهنگی نیز به جامعه وارد كرده است.

رانندگان این خودروها از بنز و بی.ام. دبلیو گرفته تا خودروهای كره ای، همه و همه شب ها این خیابان را به پاتوق خود تبدیل كرده اند تا ماشین هایی كه دیدن آن، روزی آرزوی دست نیافتنی بود و تنها اسم و عكس آن را در اینترنت جستجو می كردیم، در خیابان های آبادان به نمایش گذاشته شوند.

سبقت و سرعت و لایی كشیدن رانندگان این خودروها در نیمه شب، آرامش و قرار را از ساكنان منطقه بریم و امیرآباد آبادان گرفته است.

سرگرمی خطرناك و آزاردهنده ای كه علاوه بر پایمال كردن قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندی ساكنان و سرنشینان دیگر خودروها، به عاملِ برهم زننده آرامش و امنیت روانی شهروندان و در برخی مواقع سرخوردگی برخی افراد تبدیل شده است.

این بازی خطرناك، گاهی با اتفاقاتی نظیر تصادف منجر به فوت سرنشینان را به همراه دارد.

امید، راننده جوان یكی از این خودروها در این خصوص گفت:مانند قرار نانوشته، برخی شب ها با دوستان دور هم جمع می شویم و سعی می كنیم با سرعت و هیجان، خود را سرگرم كنیم.

وی می گوید:فكر نمی‌كنم كار بدی باشد، سرگرمی است دیگر و دوست دارم از این فرصت ها استقبال ‌كنم.

و دیگر راننده خودرو بی ام دبلیو كه خود را نادر معرفی می كند، در این خصوص می گوید:سرعت زیاد، موزیك با ولوم بالا، شادی و خنده، رو كم كنی همه وهمه تفریح است.

نادر می گوید:چرا برخی فكر می كند این تفریح، باعث ایجاد ناامنی روانی، مزاحمت و سرخوردگی روحی برای بقیه‌ مردم می شود؟ من كه این حرف ها را قبول ندارم.

البته این اقدامات، واكنش مسئولان شهرستان را به همراه داشت.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در خطبه های نماز جمعه گذشته این شهر، ورود مسئولان شهری به این موضوع و مقابله با قانون شكنان را خواستار شده بود.

راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان نیز طی روزهای گذشته با نصب بنرهای هشدار دهنده در نقاط مختلف شهر، به قانون شكنان و رانندگانی كه آرامش مردم را سلب كنند، هشدار داد.

در این اطلاعیه ها آمده است:خودرو رانندگانی كه در شهر حركات نمایشی انجام داده یا آرامش شهروندان را سلب كنند، به مدت شش ماه توقیف می شود.

البته یكی از كارشناسان اقتصادی، راه اندازی پیست های اتومبیلرانی در این شهر را راهكاری برای كاهش تخلفات و اقدامات غیر قانونی رانندگان می داند.

عبدالله نظری در این خصوص می گوید:با توجه به اینكه منطقه آزاد اروند، فرصت های مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم كرده است، می توان از این فرصت برای تجهیز زیرساخت های ورزشی و برگزاری مسابقات بین المللی اقدام كرد.

وی افزود:تحقق این هدف، صنعت گردشگری منطقه را به ویژه موضوع گردشگری ورزشی رونق می بخشد.

6125

از:سیدبهادر حسینی تشنیزی