به گزارش ایرنا محمدمهدی فرقانی چهارشنبه در دومین جشنواره سلام در محل دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: همدلی و همزبانی كردن با تولید و توسعه شغل روابط عمومی است پس امسال سال روابط عمومی ها نیز هست.
وی اظهار كرد: بخش همدلی و همزبانی را باید در چارچوب بزرگتر دید و تنگ نظرانه به همزبانی نگاه نكرد.
وی با بیان اینكه در هر حرفه ای هر چه كدهای اخلاقی بیشتری وجود داشته باشد، شرافت و منزلت آن حرفه نیز بیشتر است، افزود: یك مساله مهم در كشور فضای اجتماعی ما و در سطح خاص اخلاق روابط عمومی و رسانه ها است كه اخلاق حرفه ای محصول تحولات نیمه دوم قرن 19 و محصول انقلاب صنعتی و استقلال حرفه های مختلف و ضابطه مند شدن حرفه ها است.
فرقانی گفت: هدف روزنامه نگاران پیشبرد حق دسترسی همگانی به اطلاعات كه جزو حقوق طبیعی آحاد بشر است و رسانه ها به كمك روابط عمومی ها هدف آگاه كردن را دارند كه بخشی از این تامین حق توسط رسانه ها است كه از معبر روابط عمومی ها می گذرد.
این استاد دانشگاه بیان كرد: رسانه حق ندارد محتوایی تولید كند كه مخاطب تشخیص ندهد آن محتوا تبلیغ است یا خیر ،زیرا این اعتماد زمینه ساز نوع ارتباط ما با آن رسانه است كه اگر رسانه به این اعتماد خیانت كرد، تجاوز آشكار به حقوق مخاطب است.
وی افزود: روابط عمومی هایی كه بدون باج دادن نمی توانند كار كنند و خبرنگاری كه بدون دست دراز كردن نمی تواند كار كند، ضرورتی ندارد كه كار كنند.
فرقانی ادامه داد: كار حرفه ای تصمیم گیری در مورد رفتارهای درست و نادرست است و مهمترین بحران امروز جامعه بحران اخلاق چه در حوزه فردی، چه اجتماعی و چه حرفه ای است.
رییس دانشكده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص اخلاق در فضای مجازی بیان كرد: گسترش فعالیت در فضای مجازی مزیت های بسیاری دارد اما ناهنجاری هایی هم از جمله تجاوز به حریم خصوصی دارد.
وی گفت: نشر پیام های اخلاقی در فضای مجازی می تواند دلیلی بر از دست رفتن بسیاری از ارزش های اخلاقی باشد اما بخش مهمی از محتواهای این فضاها شامل جوك ها، اطلاعات زندگی خصوصی دیگران و یا حرف های بسیار سطحی است كه باید مقررات اخلاق در فضاهای مجازی را داشته باشیم.
دومین جشنواره سلام با حضور مسوولان روابط عمومی های سازمان ها و ادارات خوزستان و نیز مسوولان رسانه های این استان با شعار همدلی و همزبانی، به همت استانداری خوزستان برگزار شد.
در حاشیه این جشنواره یك روزه، چند كارگاه تخصصی با حضور اساتید ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.
7148/ 6037
رییس دانشكده ارتباطات دانشگاه علامه: روابط عمومی و رسانه حریم یكدیگر را پاس بدارند
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱
کد خبر:
81607411
اهواز- ایرنا- رییس دانشكده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: روابط عمومی و رسانه باید در خدمت بیان عمومی حقیقت باشند اما حریم حرفه یكدیگر را پاس داشته و حدود همدیگر را بشناسند.