۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81607635
T T
۰ نفر

خیرین مدرسه ساز 35 درصد كل مدارس كشور را احداث كرده اند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81607635
خیرین مدرسه ساز 35 درصد كل مدارس كشور را احداث كرده اند

بروجرد-ایرنا- رییس مجمع خیرین مدرسه ساز كشورگفت: خیرین مدرسه ساز 35 درصد كل مدارس كشور را احداث كرده اند.

به گزارش ایرنا، رضا حافظی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از دانش آموزان برتر بروجرد در سینما فلسطین این شهر افزود: 600 هزار خیر مدرسه ساز در داخل كشور و یكهزار نفر در خارج از كشور در امر مدرسه سازی، مجمع خیرین مدرسه ساز را یاری می كنند.

به گفته وی، خیرین مدرسه ساز كشور به دور از مسایل سیاسی و جناحی برای توسعه و بالا بردن سطح علمی و آموزشی كشور گام می دارند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز كشور اظهار داشت: آقای خسرو شاهی خیر مقیم كشور سوئد تاكنون 428 مدرسه در كشور ساخته است.

وی بیانات مقام معظم رهبری در جمع خیرین مدرسه ساز را یادآور شد و گفت: خیرین با خدمات ارزنده ای كه به كشور ارایه داده اند پدیده ای مبارك هستند.

حافظی با اشاره به ترویج فرهنگ مدرسه سازی در كنگره جهانی یونسكو كه در توكیو برگزار شد، افزود: امنیت و آسایش ایران اسلامی در سایه ولایت و رهبری بدست آمده است لذا باید قدردان ولایت و رهبری باشیم.

وی با اشاره به كمبود امكانات رفاهی در شهرستان بروجرد گفت: قرار است هتلی بزرگ با سرمایه گذاری بیش از 60 میلیارد ریال در بروجرد احداث شود.

مدیر كل آموزش و پرورش استان لرستان نیز در این همایش معلمان را مهمترین عامل تحقق اهداف آموزشی دانست و گفت: معلم خلاق و خوب می تواند دانش آموزان خلاق تربیت كند.

گودرز كریمی فرد كشف استعدادهای دانش آموزان و جهت دهی به آنان را از سیاست های كلی آموزش و پرورش لرستان عنوان كرد و افزود: معلمی كه اراده، امید، ابتكار، محبوبیت و علم بالا داشته باشد می تواند در آموزش به دانش آموزان موفق باشد.

وی با بیان اینكه برپایی المپیادهای علمی میل میل یادگیری را در دانش آموزان تقویت می كند، اظهار كرد: مدارس باید یادگیری های عمیق و با كیفیت را جایگزین یادگیری های سطحی و موقت كنند.

مدیركل آموزش و پرورش لرستان گفت: اگر بخواهیم آموزش و پرورشی موفق داشته باشیم باید فرهنگ خوب كار كردن را جایگزین زیاد كار كردن كنیم.

وی توسعه مشاركت های مردمی در آموزش و پرورش، تقویت پژوهش سراها و توجه به آزمون های پیشرفت تحصیلی را موجب ارتقای كیفیت آموزشی دانست و افزود: مدیران و معلمان در سند تحول بنیادین باید جایگاه خود را بشناسند و با به روز كردن علم و دانش خود و استفاده از تجارب موفق دیگران توسعه آموزش و پرورش را رقم بزنند.

7190/3022