۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۳۵
کد خبر: 81608020
T T
۰ نفر
معاون وزیر ارشاد: دولت، حامی رسانه های مروج همدلی و همزبانی است

ارومیه - ایرنا - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت یازدهم از رسانه های مروج همدلی، همزبانی و وحدت حمایت می كند.

حسین انتظامی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه ششمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها در ارومیه افزود: از فعالیت نشریاتی كه به دنبال تقویت وحدت و انسجام ملی در كشور هستند، استقبال كرده و بیش از دیگر مطبوعات از آنها حمایت های لازم را انجام می دهیم.

وی اضافه كرد: رسانه ها وظیفه آگاهی بخشی را بر عهده دارند و باید از جهالت جامعه جلوگیری كنند.

وی اظهار كرد: جهل بستر افراط بوده و افراط نیز بر هم زننده تعامل است كه باید رسانه ها در راستای مقابله با این امور، تمام توان خود را بكار گیرند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انسجام ملی قدرت ساز است و نباید قدرت ملی را تنها در بخش های نظامی دید و به زمینه سازی برای انسجام ملی نیز فكر كرد.

انتظامی گفت: رسانه ها مورد توجه عموم مردم هستند و باید نقش خود را در انسجام ملی و وحدت بین آحاد مردم به خوبی ایفا كنند.

وی در بخش دیگری، آذربایجان غربی را دارای ظرفیت مناسب برای تبدیل شدن به الگوی همزیستی اقوام و پیروان ادیان و مذاهب عنوان كرد و افزود: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده كرد و ظرفیت های این استان را در راستای وحدت ملی نشان داد.

حجت الاسلام محمدباقر كریمی مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این آیین با ارائه گزارشی از روند برگزاری سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها در استان اظهار كرد: 64 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود كه در آیین اختتامیه از صاحبان 11 مقاله قدردانی می شود.

وی اضافه كرد: آذربایجان غربی، استانی است كه به تنوع قومیت و پیروان ادیان در كشور مشهور است و برگزاری چنین همایشی با همراهی رسانه ها می تواند همگرایی ملی موجود در بین اقوام و پیروان ادیان در استان را تقویت كند.

ششمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها شامگاه چهارشنبه با معرفی نفرات برتر به كار خود پایان داد.

این سمینار در شش دوره از سال 84 به اهتمام اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شده است.

8137/6008
۰ نفر