۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۵۴
کد خبر: 81608043
T T
۰ نفر
شهرك‌هاي اقماري زنجان نيازمند 11 فضاي آموزشي است

زنجان - ايرنا - رييس مجمع خيرين مدرسه ساز استان زنجان گفت: پنج شهرك اقماري زنجان نيازمند 11 فضاي آموزشي است.

حسن غضنفريان در مراسم هفدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان زنجان افزود: كمبود فضاهاي آموزشي از سال‌هاي گذشته دغدغه آموزش و پرورش كشور است و در سال‌هاي اخير با درك نيازمندي به اين فضاها خيرين مدرسه ساز به ياري دستگاه تعليم و تربيت شتافته اند.

وي اظهاركرد: اين خيرين با ايجاد نهضت مدرسه سازي اقدام به ساخت مدارس در شهرها و روستاها كرده اند.

رييس مجمع خيرين مدرسه ساز استان زنجان گفت: امر حسنه مدرسه سازي توسط خيرين از سال 77 در اين استان شروع شده و تاكنون 260 مدرسه و نمازخانه با يك هزار و 50 كلاس درس تحويل آموزش و پرورش داده شده است.

غضنفريان با اشاره به طرح مدرسه يار خاطرنشان كرد: در اين طرح معلمان خير در ساخت، توسعه و تجهيز مدارس مشاركت دارند و ماهانه مبلغي از حقوق آنان در اين امر خير هزينه مي شود.

وي ادامه داد: مجمع خيرين مدرسه ساز استان زنجان در توسعه فضاهاي آموزشي كمك‌هاي چشمگيري داشته اند تا مدارس به صورت يك شيفت اداره شود.

رييس مجمع خيرين مدرسه ساز استان زنجان گفت: در ناحيه يك آموزش و پرورش زنجان مدرسه ي معلم با كمك‌هاي اين قشر زحمت كش ساخته شده است كه اميد است چنين مدرسه اي در ناحيه دو نيز احداث شود.

غضنفريان يادآورشد: مدرسه اي ديگر هم با كمك اصناف در آموزش و پرورش ناحيه دو زنجان به نام مدرسه اصناف ساخته شده كه اميد مي رود همين مدرسه در ناحيه يك احداث شود.

*** يك سوم مدارس زنجان غير استاندارد هستند

مدير كل آموزش و پرورش استان زنجان نيز در اين جشنواره گفت: آموزش با كيفيت نيازمند فضاهاي آموزشي مناسب است و در سال‌هاي اخير به دليل مشكلات دولت اين دستگاه تعليم و تربيت موفق به ساخت مدارس منطبق با استانداردهاي لازم نشده است.

مرتضي تمجيدي افزود: هم اكنون يك سوم مدارس استان زنجان غير استاندارد است كه اگر در ساعت آموزشي زلزله اي اتفاق افتد، فاجعه انساني رخ مي دهد.

وي ادامه داد: از 2200 آموزشگاه در سطح استان زنجان 800 مورد مشكل دارند.

مديركل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 99 درصد از بودجه اين دستگاه تعليم و تربيت براي حقوق معلمان هزينه مي شود و مدرسه سازي و توسعه فضاهاي آموزشي نيازمند كمك خيرين است.

تمجيدي تاكيد كرد: با مرتفع شدن مشكلات آموزش و پرورش و رفع دغدغه فضاهاي آموزشي استاندارد، دانش آموزان نيز از كيفيت آموزشي بالايي بهره مند خواهند شد.

در پايان اين مراسم از خيرين استان زنجان و خير كشور علي دايي تجليل شد و نشان وجدان هفدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان زنجان و يك گلدان نهال ارس كه نماد پايداري و استقامت است از طرف اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان زنجان به اين قهرمان ورزش كشور كه در اين مراسم حضور داشت اهدا شد.

7325/6085