۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۳
کد خبر: 81608630
T T
۰ نفر

آيت الله مصباح يزدي: طلاب بايد زمان شناس باشند

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۳
کد خبر: 81608630
آيت الله مصباح يزدي: طلاب بايد زمان شناس باشند

قم ـ ايرنا ـ رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: طلاب بايد درك زمان را داشته باشند و بدانند در برهه هاي مختلف، چگونه عمل كنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي روز پنجشنبه در جمع طلاب مدرسه صدوقي قم گفت: طلاب جوان، بايد اسلام را بخوبي شناخته، بدان عمل كرده و آن را به مشتاقان معرفي كنند.

وي گفت: خدا، دين را فقط براي گذران زندگي به بشر ارائه نكرده بلكه كسب تقوا، اخلاق و صلاحيت اخلاقي هدف اصلي از دينداري است چراكه عالم فاسق، از جاهل بدتر است.

وي با بيان اينكه خداوند انبياء را براي هدايت بشر فرستاد، افزود: انسان ها، عقل ناقصي داشته و همه چيز را نمي توانند با آن درك كنند و براي همين، خداوند متعال انبياء را براي هدايت انسان فرو فرستاد.

آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه براي عبادت و بندگي خدا هيچ راهي جز استفاده از ميراث انبيا و اولياء نداريم، افزود: پس از اولياي خدا ، كساني كه اسلام و معارف الهي را به مردم مي آموزند؛ ميراث داران انبياء هستند.

وي گفت: امام خميني(ره) به عنوان ميراث دار انبياء الهي، نقش خود را ايفا كرد و امروز جانشين ايشان بيش از ربع قرن است كه از مشكلات در كشور جلوگيري و خطرات را دفع مي كند.

آيت الله مصباح يزدي گفت: امام خميني(ره) معرف اسلام انقلابي بود و در واقع با انقلاب، اسلام به طور مجدد زنده شد و شكرانه اين انقلاب كه به روحانيت عزت داد، اين است كه انقلابي بمانيم.

وي گفت: امروز شاهد عزت روحانيت و حوزه هاي علميه هستيم و بايد نهايت تلاش خود را براي عملي كردن فرمايشات رهبر معظم انقلاب انجام دهيم.

آيت الله مصباح يزدي ادامه داد: بالاترين كمال براي طلاب حوزه هاي علميه در سايه بندگي خدا و عبادت حاصل مي شود و اظهار عواطف نسبت به اولياي خدا ، زمينه ساز جلب رحمت خدا و نوعي عبادت است.

وي گفت: پيامبران الهي براي كشته شدن و صرفاً شفاعت انسان ها مبعوث نشده اند بلكه رسالت اصلي آنان، هدايت انسان هاست و كساني كه به آنان ايمان آورده اند؛ بايد با شادي آنان شاد شده و با ناراحتي آنان ناراحت شوند و اگر كسي اينگونه باشد، بر ايمان او افزوده مي شود.

آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه نظام آفرينش الهي حكيمانه و مبتني بر حداكثر خرد است، افزود: فلسفه آفرينش انسان هاي فاسد و بدكار در خلقت اين است كه به آدمي بفهماند كه اختياردار انجام اعمال نيك و بد است و خودش بايد كمال كسب كرده و براي جلب رضايت الهي پا بر روي نفس خود بگذارد.ك/2

6139 / 1175