۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81609487
T T
۰ نفر

امام جمعه مشهد گفت: انسانسازی رسالت مهم نظام اسلامی است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81609487
امام جمعه مشهد گفت: انسانسازی رسالت مهم نظام اسلامی است

مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت: انسانسازی برای امت اسلامی از رسالتهای مهم نظام اسلامی است.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: ملت ایران با رهبری امام خمینی(ره) با حضور گسترده در صحنه و نثار جان خود برای نظام جمهوری اسلامی سرمایه ‌گذاری كرد تا در پرتو این نظام رسالت پیغمبر اكرم(ص) در سطح جهانی برای انسانسازی محقق شود.

وی با گرامیداشت سالروز مبعث حضرت رسول اكرم(ص) گفت: اجرای رسالت انسانسازی آن حضرت مستلزم وجود تشكیلات است و با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به عنوان حجت امام معصوم قدرت سیاسی بدین منظور تشكیل شد.

امام جمعه مشهد از عید مبعث به عنوان نقطه عطفی در زندگی بشریت تا قیامت یاد و بیان كرد: ارشاد و هدایت انسانها به سوی ارزشها مهمترین رسالت حضرت ختمی مرتبت بود.

وی افزود: ماموریت همه پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) محدود به زمان، مردم، نسل و منطقه خاصی بود ولی با بعثت پیامبر اسلام نقطه عطفی در هدایت بشریت ایجاد شد.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: مهمترین وظیفه ما زدودن مفاسد اخلاقی از صفحه زندگی بشر، تثبیت فضایل و ارزشهای انسانی و هدایت انسانها به سمت هدف و تكامل انسانی است.

وی در ادامه با اشاره به دلایل مخالفت دشمنان با اصول رفتار اسلامی اظهارداشت: آغاز و انتخاب دشمنی به عنوان یك وسیله برای نیل به هدف در اسلام مطلوب نیست.

آیت الله علم الهدی افزود: اجرای دشمنی ابتدایی با اشخاص با اصول تقوا سازگاری ندارد زیرا حفظ تقوا با دشمنی با دیگران امكانپذیر نیست و ممكن است نقاط منفی دینی در طرف مقابل وجود داشته باشد ولی نمی توان با اجرای دشمنی تمام اصول تقوا را رعایت نمود.

وی گفت: دشمنان نقاط عیب افراد را برای دیگران برملا كرده و نكات مثبت و خوبیهایشان را می پوشانند تا مردم آنان را به عنوان انسانی خوب نشناسند و عاقبت دشمنی هم مشخص نیست.ك/2

2095/1858
۰ نفر