۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81610823
T T
۰ نفر

فراخوان نخستین جشنواره ملی فیلم و عكس مادر

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81610823
فراخوان نخستین جشنواره ملی فیلم و عكس مادر

تهران-ایرنا - فراخوان نخستین جشنواره ملی فیلم و عكس مادر به دبیری فاطمه گودرزی منتشر شد.

به گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا، موسسه فرهنگی و هنری نیلا فرهنگ، به منظور تكریم و ارج نهادن به مقام والای مادر و نیز شناسایی و تقدیر از تولیدات ارزشمند در حوزه فیلم های كوتاه و مستند كشور با موضوع مادر «نخستین جشنواره ملی فیلم و عكس مادر» را برگزار می‌كند.

بر اساس گزارش روابط عمومی این جشنواره متن فراخوان به شرح ذیر است؛



** بخش‌های رقابتی جشنواره:

الف – مسابقه فیلم: مسابقه فیلم این جشنواره در دو بخش (فیلم‌های مرتبط با موضوع مادر/ فیلم‍‌ های مادران فیلمساز با موضوع آزاد) برگزار می‌شود.

- مسابقه فیلم های مرتبط با موضوع مادر: تمامی فیلم های مستند، داستانی، تجربی، انیمیشن و نماهنگ كه مرتبط با موضوع مادر باشند، امكان شركت در این بخش را دارند.

- مسابقه فیلم های مادران فیلمساز: همه فیلم های مستند، داستانی، تجربی، انیمیشن و نماهنگ با موضوع آزاد كه توسط مادران فیلمساز ساخته شده باشند، امكان شركت در این بخش را دارند.

مهلت دریافت آثار تا بیست و پنجم خرداد ماه 94 است و ژانر‌های قابل قبول از جمله مستند، داستانی، تجربی، انیمیشن و نماهنگ است.

مدت زمان فیلم‌ها باید بیشتر از 30 دقیقه با احتساب تیتراز اول و آخر فیلم و نماهنگ‌ها بیشتر از 10 دقیقه نباشند.



** نحوه ثبت نام در بخش مسابقه فیلم:

- تكمیل فرم ثبت نام جشنواره

- ارسال دو نسخه DVD فیلم با فرمت vob (با درج نام فیلم و نام كارگردان بر روی آن ها) به‌ همراه فرم تكمیل شده ثبت نام فیلم به نشانی دبیرخانه جشنواره

زمان برگزاری جشنواره در مردادماه 94 به صورت نمایش فیلم های راه یافته در سالن برگزاری جشنواره انجام می شود و برگزیدگان در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی و تقدیر می شوند.



ب – بخش مسابقه عكس:

مهلت دریافت آثار تا بیست و پنجم خرداد ماه 94 است و حضور تمامی عكاسان آماتور و حرفه ای از سراسر ایران در این جشنواره آزاد است.

- هر عكاس می‌ تواند حداكثر 10 اثر تك عكس به دبیرخانه ارسال كند (دبیرخانه از پذیرش مجموعه عكس در این مسابقه معذور است).

- عكس ها باید مرتبط با موضوع مادر باشند و یا توسط مادران عكاس گرفته شده باشند.

- عكس‌های ارسالی می‌‌توانند رنگی یا مونوكروم باشند و محدودیتی از بابت روش ثبت آن ها وجود ندارد، اما در نهایت باید به‌صورت یك فایل Jpeg با اندازه ضلع بزرگ، حداقل Pixel1500 باشد، همچنین Quality عكس را در هنگام خروجی فتوشاپ به گونه ای انتخاب كنند كه حجم فایل ارسالی از 2مگابایت تجاوز نكند.

- عكاسان برای شركت در جشنواره باید فرم ثبت نام جشنواره را تكمیل نمایند.

- آثار ارسالی در بخش عكس بایستی بر روی CD ارسال شوند و در مرحله انتخاب اولیه نیازی به پرینت یا چاپ اثر نیست.

- آثار راه یافته به بخش مسابقه به صورت نمایشگاهی ارائه خواهد شد.

- حق استفاده از عكس ها با حفظ حقوق معنوی عكاس در اختیار جشنواره است.

- ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تایید مالكیت عكس‌ها است.

- تصمیم گیری درمورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده دبیرخانه جشنواره است.

- برای هر اثر راه یافته‌ به نمایشگاه ( به غیر از آثار دارای رتبه) مبلغ یك میلیون ریال به عنوان حق‌التألیف پرداخت خواهد شد.



ج- بخش جنبی جشنواره:

برگزاری كارگاه های آموزشی تخصصی: تمامی راه یافتگان به بخش مسابقه، می توانند در كارگاه های تخصصی آموزشی جشنواره بصورت رایگان شركت كنند.

نشانی پستی دبیرخانه جشنواره: تهران، خیابان انقلاب، روبروی خیابان استاد نجات الهی، بعد از كوچه كندوان، پلاك 828، طبقه چهارم، واحد 4 وبسایت جشنواره: www.shortfilmsupport.com فرم شركت در نخستین جشنواره ملی فیلم و عكس مادر در آدرس ذیل در دسترس است. http://shortfilmsupport.ir/Content/Files/form.pdf

اولین جشنواره فیلم و عكس مادر به دبیری فاطمه گودرزی و با حمایت و همراهی پایگاه حمایت از فیلم كوتاه مستقل، 6 تا 9 مردادماه در تهران برگزار می شود.

فراهنگ**9246**1027