به گزارش خبرنگار علمی ایرنا،دكتر سورنا ستاری امروز (یكشنبه) درمراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بینالمللی ایران هلث اظهار داشت:از ابتدای كار دولت، پیگیری بازار سلامت و همچنین شركت هایی كه در حوزه سلامت فعالیت می كنند از بحث های اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
وی با بیان اینكه ایجاد فضایی برای برندسازی كالاهای داخلی از مواردی است كه باید به آن توجه داشت، ادامه داد:در حوزه تجهیزات پزشكی باید برخی از كالاهای داخلی شركت ها را با برند سازی به مرحله صادرات برسانیم و فضایی جدیدی برای ارتقا بازار سلامت ایجاد كنیم.
ستاری اظهار كرد: با ایجاد فضا برای تولید كالاهای داخلی و برند سازی می توان بازار اشتغال در میان جوانان و همچنین تقویت استاندارد سازی كالاهای داخلی را نیز توسعه دهیم .
به گفته وی نبود برند از مشكلاتی است كه در حوزه بازار سلامت وجود دارد.
هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث از 26 تا 29 اردیبهشت ماه با حضور شركت های داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.
ستاری به حوزه تجهیزات آزمایشگاهی اشاره كرد و گفت : بیش از 300 شركت فعال در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی در نمایشگاه امسال تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران شركت كردند كه این شركت ها از10 تا 50 درصد حمایت مالی برخوردارد شدند.
وی با اشاره به اینكه ارایه یارانه به شركت های فعال در این حوزه موضوع جدیدی نبوده است، اظهاركرد: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زیر ساخت های حمایتی از شركت های دانش بنیان ایجاد شده است و توصیه می كنم در حوزه حمایت از تجهیزات پزشكی نیز به همین صورت عمل كنیم.
ستاری توضیح داد:این معاونت برای توسعه اقتصاد دانش بنیان دركشور زیرساخت هایی را از جمله حمایت از شركت های دانش بنیان، معافیت مالیاتی و گمرگی و نیز ارایه تسهیلات از سوی صندوق نو آوری و شكوفایی با وام كم بهره 10 تا 11 درصد فراهم كرده است .
ستاری گفت:به تازگی معافیت های سربازی برای افراد شاغل در شركت های دانش بنیان نیزدیده شده و تمامی این اقدامات برای ایجاد یك اكوسیستم و نیز فعال شدن و شكل گیری فعالیت های كارآفرینی در كشور انجام شده است.
وی با تاكید برضرورت همكاری های بین المللی درحوزه فعالیت های دانش بنیان گفت: بازار كشور، بازار جذابی برای خارجیان نیست ودر این زمینه باید همكاری های علمی دو جانبه صورت گیرد.
ستاری گفت :باید دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی كشور در قالب مكانیزمی درست، با ارتباطاتی كه با سایر مراكز تحقیقاتی دیگركشورها دارد، اكو سیستم فناوری و نوآوری را در این بخش پیاده كند.
وی ادامه داد: با همكاری هایی كه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در بحث شركت های دانش بنیان صورت گرفته است، امیدواریم تكنولوژی و فناوری جدید وارد كشور شده و بتوانیم و با فروش كالاهای داخلی و ایجاد اشتغال، نگاه صادراتی به تولیدات داخلی داشته باشیم.
وی با بیان اینكه احتیاج داریم برند كالاهای داخلی را توسعه دهیم گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هیچ بخش دولتی حمایت نمی كند و تمام تسهیلات معاونت برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.
علمی **1354 ** 9340**1440
تاكید ستاری برایجاد فضا برای برندسازی و صادرات تجهیزات پزشكی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴
کد خبر:
81610851
تهران-ایرنا-معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:ایجاد فضا برای برند سازی برخی از تجهیزات و كالاهای پزشكی برای صادرات یكی از اولویتهای اصلی این معاونت است.