۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۵۸
کد خبر: 81611093
T T
۰ نفر

جنتی: همه ادیان در ایران همزیستی مسالمت آمیز دارند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۵۸
کد خبر: 81611093
جنتی: همه ادیان در ایران همزیستی مسالمت آمیز دارند

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یكی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است كه شرایط را به گونه ای فراهم آورده است كه همه ادیان الهی در كنار یكدیگر همزیستی مسالمت آمیز دارند.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، علی جنتی امروز (یكشنبه) در دیدار با مارلوئیس اول ساكو پاتریك كلیسای آشوری كلدانی كاتولیك جهان اظهار كرد: در قانون اساسی ایران سه دین الهی به رسمیت شناخته شده است و در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگانی از آنها حضور دارند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه تلاش خود را می كند تا امكانات مناسبی فراهم كند كه پیروان ادیان الهی در ایران بتوانند به راحتی زندگی كرده و افكار و اندیشه های خود را منتشر كنند.

جنتی با اشاره به وجود بیش از 20 هزار نفر از آشوریان در ایران ادامه داد: در ایران حدود 300 كلیسا داریم كه از این تعداد نزدیك به 100 كلیسا متعلق به هموطنان آشوری است.

براساس گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو كابینه دولت تدبیر و امید گفت: این وزارتخانه برای برگزاری تمامی جشن ها و برنامه های هموطنان آشوری مجوز صادر می كند و هیچ مشكلی در این باره وجود ندارد.

وی با تاكید بر اینكه همه پیروان ادیان الهی هر كدام به نوعی به خداوند تقرب دارند، خاطر نشان كرد: هم دولت تدبیر و امید و هم دولت های قبلی هیچ تفاوتی میان شهروندان مسلمان، كلیمی و مسیحی و غیره قایل نیست و همه شهروندان را با هر دین الهی، درجه یك و یكی می داند.

جنتی با اشاره به شعار دولت تدبیر و امید با رویكرد اعتدال اظهار كرد: اعتقاد داریم كه دین اسلام عمیقا به میانه روی باور دارد و مسلمانان باید از هرگونه تندروی بپرهیزند.

وی افزود: آنچه امروز در عراق شاهدیم تندروی های برخی عناصر مانند داعش است كه هیچ ارتباطی به دین اسلام ندارند و ما با تمامی اقدامات آنها مخالف هستیم، چرا كه آنها در تلاش هستند تا چهره واقعی اسلام را تخریب كنند.

در ادامه، پاتریك كلیسای آشوری كلدانی كاتولیك جهان گفت: حضور مسیحیان در دوران صدر اسلام قابل توجه بوده است و در دوران حضرت علی (ع) و امامت حضرت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نیز مورد توجه بوده است.

مارلوئیس اول ساكو افزود: ما با ایران دارای ارتباطات بسیار دیرینه ای هستیم و مسیحیت و اسلام معتقد به كثرت گرایی و احترام به كرامات انسانی هستند.

پاتریك كلیسای آشوری كلدانی در پایان از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ادیان الهی و تقریب مذاهب دینی و الهی قدردانی كرد.

فراهنگ**7537**1601**
۰ نفر