۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۸
کد خبر: 81616687
T T
۰ نفر
انجمن خیریه مهرانه بوی عشق، محبت و امید می دهد

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان این استان (مهرانه) به سبب نیت خیرین شكل گرفته و بوی عشق، محبت و امید می دهد.

علیرضا بیگلری روز پنجشنبه در نشست خیریه های حامی بیماران مبتلا به سرطان با بیان اینكه نباید امید از بیماران سرطانی گرفته شود افزود: نه فقط دارو و درمان بلكه مقوله مهم و شفابخش امید است كه بیماران مبتلا به سرطان را نجات می دهد.

وی با بیان اینكه خیریه های زیادی در كمك به بیماران خاص شكل گرفته و مهرانه نیز یكی از شاخص ترین آنها می باشد اظهاركرد: انجمن مهرانه زنجان امید و پناهگاه بیماران سرطانی بوده و به همین دلیل نیز خیرین برای كمك به مهرانه هر كاری كه در ذهن و تصور می گنجد انجام می دهند و این تحسین برانگیز است.

بیگلری افزود: خیرین عرصه كمك به بیماران خاص ازجمله سرطان در واقع بهترین مسیر را برای حركت انتخاب كرده اند كه به حتم اثرات مثبت دنیوی و اخروی آن را خواهند دید و امید می رود در كنار یكدیگر نقش ارزنده تر و بیشتری را در این وادی داشته باشند.

وی با تاكید براینكه خیرین كمك به بیماران در صف مبارزه با بیمارهای خاصی چون سرطان هستند و برای كمك به درمان و پیشگیری از هیچ تلاش و كوششی به لحاظ مادی و معنوی فروگذار نیستند تصریح كرد: سرطان یكی از مهلك ترین بیماری هایی است كه اغلب انسان ها آن را تجربه می كنند و این بیماری زندگی مبتلایان را دچار مشكل جدی می كند و از طرفی نیز سیستم های درمانی كشور برای مبارزه با این بیماری كفایت نمی كند و این نیازمند كمك و یاری خیرین است.

بنیانگذار موسسه خیریه حمایت از كودكان مبتلا به سرطان (محك) نیز با اشاره به اینكه در كمك به بیماران سرطانی نباید فقط از دولت انتظار یاری داشت گفت: در جوامع پیشرفته نقش مردم برای كمك و یاری بیماران خاص نیازمند حدود 80 درصد است و در ایران نیز نباید در این زمینه ضعیف عمل شود.

سعیده قدس با تاكید براینكه امروز دنبال تعیین مقصر نیستیم به شور و حال خاص خیرین در ایران اشاره كرد و افزود: رفته رفته به بلوغ اجتماعی می رسیم و در این باور هستیم كه نه با انتقاد بلكه با صداقت و همدلی می توان معجزه كرد.

وی با بیان اینكه باید به سمتی رفت كه با كار و تلاش و ایثار، سرنوشت خود را تعیین كنیم اظهار كرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از تجربیات، اشتباهات در جهت كمك به بیماران به حداقل برسد و با توانمندی بیشتری آنان را یاریگر باشیم تا آنان نگران تامین هزینه های سنگین دارو و درمان نباشند.

قدس وجود قانون معافیت مالیاتی خیرین را در كمك به اینگونه بیماران لازم دانست و افزود: امید می رود هر استان با تشكیل انجمن های خیریه بیماران سرطانی بتواند بیماران نیازمند خود را زیر پوشش درمانی قرار دهد تا حداقل بیماران و همراهانشان رنج سفر به دیگر استان ها را نداشته باشند.

رییس هیات مدیره مهرانه زنجان نیز گفت: در این نشست صمیمی 20 انجمن خیریه در زمینه كمك به بیماران سرطانی حضور دارند كه باید آن را به فال نیك گرفت و از این فرصت ها استفاده بهینه و مناسبی كرد.

دكتر مینوش مقیمی افزود: با تبادل اطلاعات و تجربیات می توان در كاهش دغدغه ها و چالش های بر سر راه كمك به بیماران سرطانی گام های خوبی برداشت تا مسیر مبارزه با بیماری سرطان هموارتر شود.

وی ابراز امیدواری كرد، انجمن ها از آنچه كه امروز هستند توانمندتر و پویاتر حركت كنند و آموزش ها نیز جدی تر شود.

مقیمی اظهار كرد: هم صدایی، همدلی و دوری از موازی كاری قدرت ما را افزایش می دهد تا بتوانیم در مبارزه با این بیماری و كاهش مبتلایان به سرطان موفق تر عمل كنیم.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان (مهرانه) گفت: خیرین انجمن مهرانه در خلوتگاه بر خود ببالند كه در جهت نجات جان چنین انسان هایی و كاهش درد و رنج آنها به چنین مسیری گام نهاده اند و با یاری و كمك های خود لبخند بر لبان كسانی می نشانند كه با این واژه بیگانه هستند.

اصغر وثوق افزود: شما خیرین در حقیقت معروف را در امدادرسانی به بیماران سرطانی پیدا كرده اید و از سویی نیز تجربه های گران سنگ موسسه محك مشكل گشای مهرانه زنجان بوده است و این انجمن از زمان شكل گیری تاكنون بركاتی برای خود خیرین و بیماران سرطانی زنجان داشته است.

وی اظهار كرد: برای مدیریت این بیماری به برنامه ریزی مناسب و انسان هایی دریادل نیاز است و تا به امروز نیز قریب سه هزار و 550 پرونده در مهرانه تشكیل شده است و درزمان حاضر نیز به فكر اجرای برنامه های بلند مدت می باشد.

وثوق تعداد خیرین مهرانه زنجان را 50 هزار نفر اعلام كرد و افزود: هرچند برخی كمك ها خرد و كوچك هستند اما آنچه كه در این بین بسیار مهم است برداشتن گام ها در یك مسیر می باشد و تلاش می شود تا تمام بیماران سرطانی در این مركز به صورت رایگان درمان شوند.

وی بزرگترین مشخصه این كلینیك را مدیریت خیرین بر آن عنوان و اظهار امیدواری كرد، فرهنگ موسسه محك و انجمن مهرانه زنجان به استان های دیگر منتقل شود.

مدیرعامل مهرانه زنجان گفت: این انجمن از هیچ تلاش و كوششی برای حمایت و درمان بیماران سرطانی و پیشگیری از ابتلا افراد به این بیماری فروگذار نیست و مردم باید آگاه باشند كه 30 درصد عامل ایجاد سرطان ها، دخانیات است و این خوب نیست كه پول بدهیم و در عوض سرطان بخریم كه درد و رنج و هزینه های درمانی آن بالا است.

وثوق با بیان اینكه سرطان هراسی از خود سرطان كشنده تر است افزود: این باعث می شود كه افراد به موقع آزمایش های پیشگیرانه را انجام ندهند و زمانی به خود آیند كه دیگر دیر شده است.

597/6085