۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۴۳
کد خبر: 81617664
T T
۰ نفر
دعوت اركستر فلارمونیك جوانان نیویورك از یك رهبر اركستر ایرانی

تهران - ایرنا - علی رهبری به عنوان رهبر اركستر بین المللی فیلارمونیك جهانی جوانان در نیویورك انتخاب شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، از علی رهبری به عنوان اولین رهبر اركستر فیلارمونیك جهانی جوانان نیویورك كه شامل 200 نوازنده از 70 مشور جهان است برای هدایت این اركستر دعوت به عمل آمده است.

به گزارش بنیاد رودكی شب گذشته ایمیلی مبنی بر دعوت از علی رهبری مدیر هنری اركستر سمفونیك تهران به رهبری اركستر فیلارمونیك جهانی جوانان به این هنرمند رسید. این اركستر از طرف یك موسسه غیر دولتی و از طرف موسیقیدان های مطرح جهانی تشكیل شده و اداره می شود.

اركستر فیلارمونیك جهانی جوانان شامل 200 نوازنده جوان از 70 كشور است كه مجموع سنی آن ها بین 18 تا 26 سال است.

عنوان این كنسرت صدای جوانان دنیا برای صلح و شعار آن ها صدای هر كسی یك نت موسیقی است خواهد بود.

علی رهبری در پاسخ به این ایمیل، رهبری اركستر فیلارمونیك جهانی جوانان را پذیرفته و از هیئت هنری این اركستر خواسته است كه چند نوازنده با استعداد ایرانی نیز به عنوان یكی از آن 70 كشور در این اركستر حضور یابند.

این اجرا در سالن مشهور كارنیگی هل نیویورك در تاریخ 27 سپتامبر و همزمان با اجلاس سران كشورهای عضو سازمان ملل با حضور روسای جمهور كشورها روی صحنه می رود.

علی رهبری مدیر هنری اركستر سمفونیك تهران از بین بهترین رهبران اركستر مطرح دنیا توسط یك هیئت انتخاب بین المللی به عنوان رهبر اركستر فیلارمونیك جهانی جوانان انتخاب شده است.

نكته قابل توجه این است كه این كنسرت به هیچ وجه از طرف ارگانی دولتی حمایت نمی شود و از طرف موزیسین های جهان تدارك دیده شده است.

علی رهبری درباره رهبری اركستر فیلارمونیك جهانی جوانان گفت: این اتفاق افتخار بزرگی برای من و كشورم است و برای من و ایران اتفاقی غیرمنتظره خواهد بود.

علی رهبری در حالی چهلمین سال از فصل هنری بین المللی خود را سپری می كند كه، بیش از 120 اركستر جهانی را رهبری كرده و افتخاراتی چون دو جایزه بین المللی مسابقات جهانی رهبری اركستر در فرانسه و سوئیس را كسب كرده و پیش از این در كشورهای بلژیك، چك، كرواسی و اسپانیا به عنوان مدیر هنری فعالیت كرده است.

فراهنگ**9252 ** 1569